۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۲۸
جلسه هماهنگی رزمایش پدافند پرتویی حضرت روح الله با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان، مدیران کل استان های اصفهان و قم و فرمانداران شهرستان های همجوار در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل یک جریان مداوم و موثر بر حوادث قبل از وقوع حادثه است و ضروری است همواره آمادگی های خود را در مواجهه با بحران های طبیعی و حوادث احتمالی به روز نگاه داریم.

 رزمایش پدافند پرتویی با سناریوی نزدیک به واقعیت در کاشان برگزار می گردد
 
 
دکتر حمیدرضا مومنیان تأکید کرد: رزمایش کسب یک آمادگی موقت در زمان مشخص و ارائه گزارش به مقامات بالاتر نیست بلکه ارتقاء آمادگی ها در مواجهه با بحران ها و حوادث در همه زمان هاست که باید به صورت مستمر حفظ گردد.

فرماندار گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده اند رزمایش ها باید به واقعیت نزدیک باشد. بسیج امکانات ، افزایش آمادگی های مردم و تمرین یک سناریوی نزدیک به واقعیت در اجرای رزمایش ها با اهمیت است.

مومنیان تأکید کرد: رزمایش پرتویی از حساسیت ویژه ای نسبت به دیگر رزمایش ها برخوردار است. آگاه سازی مردم و شهروندان نسبت به کلیه جوانب رزمایش کمک خواهد کرد تا غرض ورزی ها و سوء استفاده های احتمالی دشمن و معاندین از رزمایش بی اثر گردد.

معاون استاندار با بیان این که کاشان دارای اولین قرارگاه شهرستانی است که مسئولیت اجرای یک رزمایش ملی به آن واگذار گردیده است ، افزود: قرارگاه پدافند غیرعامل پرتویی کاشان تلاش می کند به کمک کلیه اعضا رزمایش در استان های اصفهان و قم و با برنامه ریزی دقیق و جامع رکورد جدیدی از توانمندی های منطقه ای را بر اساس معیارهای ملی و جهانی ثبت نماید.

 رزمایش پدافند پرتویی با سناریوی نزدیک به واقعیت در کاشان برگزار می گردد
 
وی افزود : شرایط پسابرجام به گونه ای رقم خورده است که تنها مرکز غنی سازی کشور در این منطقه فعالیت می نماید. هرچند منطقه کاشان امن ترین نقطه در قلب کشور است با این وجود به واسطه حساسیت موضوع ضروری است آمادگی های لازم در مواجهه با خطرات و حوادث احتمالی را کسب نموده و ارتقاء دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند پرتویی کاشان تأکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم منطقه به خصوص شهرستان های کاشان ، آران و بیدگل و نطنز و بادرود از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در روز همایش آمادگی لازم را داشته باشند و اطلاعات مستند و دقیق را از طریق منابع رسمی دریافت نماید.

مومنیان افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و اطلاع رسانی نماییم تا از سوء استفاده های احتمالی به واسطه پخش شایعات و انتشار اخبار نادرست جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: بنگاههای اطلاع رسانی بین المللی و دستگاههای تبلیغاتی کشورهای غربی مترصد فرصت هستند تا دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را وارونه جلوه داده و شرایط کشور را سیاه نمایی نمایند و برگزاری رزمایش پرتویی توانمندی های جمهوری اسلامی را در منظر جهانی به نمایش می گذارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر