۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۲۶
رئیس مجلس گفت: برنامه ششم توسعه باید تا قبل از 15 آذر ماه تعیین تکلیف و بودجه سال 1396 براساس این برنامه تدوین شود.
به گزارش پایداری ملی؛ علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس و در پی تذکر یکی از نمایندگان در مورد وضعیت برنامه ششم توسعه افزود: دولت نظر خود را در مورد این موضوع ارائه کرده است و ایرادات  و نواقص برنامه ششم باید در کمیسیون های تخصصی برطرف شود.
 
وی تصریح کرد: باید حواسمان باشد تا بودجه 96 طبق برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شود.
 
رئیس مجلس گفت: از آنجا که پانزدهم آذر باید لایحه بودجه سال 96 تقدیم مجلس شود و به دلیل کمبود وقت باید تا قبل از آن زمان، برنامه ششم توسعه در مجلس تعیین تکلیف شود.
 
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: آنچه دولت مجدداً به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه کرده است، لایحه نیست و اگر قرار است لایحه برنامه ششم تقدیم مجلس شود باید با امضای رئیس جمهور باشد.
 
پیشتر در مجلس نهم لایحه احکام اجرای برنامه ششم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و نمایندگان هر چند آن را به عنوان لایحه برنامه قبول نداشتند اما در کمیسیون تلفیق برنامه بررسی کردند و گزارش کمیسیون تلفیق نیز آماده قرائت در صحن علنی شد اما با پایان مجلس نهم قرار شد دولت لایحه برنامه ششم را با اصلاحاتی تقدیم مجلس دهم کند.
 
اخیراً دولت لایحه ای با عنوان برنامه ششم تقدیم مجلس کرد اما از آنجا که امضای رئیس جمهور و معاون اول وی را ندارد نمایندگان آن را به عنوان لایحه برنامه قبول ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر