۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۲۹۷۳
مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی صدا و سیما با پدافند غیرعامل استان بر ضررورت تشکیل اتاق های فکر در این خصوص و ضرورت آموزش همگانی و مستمر در محورهای پدافند غیرعامل تأکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، سید محسن لطیفی در جلسه هماهنگی صدا و سیما با پدافند غیرعامل استان با اشاره به برنامه های صدا و سیمای استان در خصوص پدافند غیرعامل گفت: 19 ساعت برنامه در بخش صدا و 33 ساعت برنامه در بخش سیمای استان در خصوص پدافند غیرعامل نشانه اهمیت دادن صدا و سیما به این حوزه است.

لطیفی افزود: علاوه بر موارد فوق یکسری برنامه ها هست که خود صدا و سیما در برنامه های خانواده در خصوص آسیب پذیری خانواده ها کار کرده که به نوعی در راستای پدافند مردم محور و پدافند عمومی بوده است، با این وجود باید گفت: وظیفه صدا و سیما در بخش گفتمان و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل سنگین است. در کنار این برنامه ها نیاز به تشکیل جلسات تخصصی کاربردی و کارشناسی به صورت مستمر است تا خروجی آن برای اجرایی شدن در اختیار دیگر دستگاه ها قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: باید اذعان کرد که اکثر برنامه ها در خصوص پدافند غیرعامل مقطعی بوده است در حالی که این برنامه ها باید مستمر باشد تا اثربخشی زیادی داشته باشد.

لطیفی افزود: امیدواریم با هماهنگی پدافند غیرعامل برنامه های منسجم، مدون و مستمری در صدا و سیمای استان داشته باشیم.

 لطیفی همچنین افزود: اگر پدافند غیرعامل کشور فیلم هایی را که در این حوزه ساخته شده در اختیار این سازمان قرار دهد می توانیم با دوبله کردن آن مخاطبان استانی را نیز بهره مند سازیم.

وی با اشاره به پیگیری ها و زحمات مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: سردار جهانسری مجدانه پیگیر بحث های پدافند غیرعامل در استان هستند و به نوعی می شود گفت با آمدن ایشان تحولی در این زمینه در استان به وجود آمده که شایسته تقدیر است. 

مدیر کل پدافند غیرعامل نیز در این جلسه با تشکر از تلاش های همکاران صدا و سیمای استان در خصوص فرهنگ سازی پدافند غیرعامل گفت: بحث پدافند غیرعامل مختص یک ارگان خاصی نیست بلکه همه در فرهنگ سازی و پیاده سازی آن سهیم اند و امیدواریم این جلسه باب تعامل های بیشتر را در این خصوص فراهم کند. 

سردار جهانسری با اشاره به برنامه های آتی پدافند غیرعامل گفت: حرکت از برنامه ها و آموزشهای عمومی به سمت آموزشهای تخصصی هدف پدافند غیرعامل در سال جاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر