۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۴۰
رزمایش و تمرین فرضی زلزله به منظور آمادگی ماموران انتظامی در شرایط بحرانی روز دوشنبه در بوکان به اجرا درآمد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: نیروی انتظامی بر تدوام خدمات و تسهیل شرایط مدیریت بحران قبل از وقوع حادثه و بلاهای طبیعی اقداماتی را انجام داده تا در شرایط بحرانی نیز بتواند خدمات خود را به نحو احسن انجام دهد.

سرهنگ محمد طالبی افزود: در این رزمایش و تمرین با فرض تخریب 70 درصد ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بوکان، نیروهای انتظامی با امکانات باقی مانده و تخلیه آن به مکان امن اقدام به خدمات دهی به مردم کردند.

وی ادامه داد: در این رزمایش فرضی، نیروهای ستادی، پلیس تخصصی و معاونت ها نیروی انتظامی شهرستان و 26 ارگان و دستگاه اجرایی شهرستان برای ارائه خدمات حضور پیدا کردند.

سرهنگ طالبی هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش توان رزمی نیروی انتظامی در شرایط بحران از جمله وقوع زلزله ذکر و اظهار کرد: در این رزمایش که به مدت 72 ساعت انجام می شود، نقاط قوت و ضعف واحدهای انتظامی سنجیده می شود.

وی اضافه کرد: در ابتدای این رزمایش پلیس راهور با مسدود کردن جاده های منتهی به ستاد فرماندهی به کنترل شرایط ترافیکی و عبور و مرور در آن پرداختند.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: در این رزمایش یک سوم پرسنل و تجهیزات در مانور حضور دارند.

این رزمایش چهارمین رزمایش وقوع زلزله در شهرستان های تابعه استان آذربایجان غربی بود.

در گذشته این مانور در شهرستان های نقده، خوی و ماکو برگزار شده و پنجمین مانور پنجشنبه هفته جاری در شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی برگزار می شود.

این مانور با همراهی و همکاری همه نیروهای امدادی مدیریت بحران شهرستان با موفقیت برگزار شد و شرکت کنندگان توان امدادی خود را با شرکت در این مانور به نمایش گذاشتند.

شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر