۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۲۷۵۴
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مطرح کرد:
این مسئول با بیان اینکه بحث پدافند غیرعامل نیز در پروژه قطار شهری در نظر گرفته شده است، افزود: ما در دوران جنگ مشکل پناهگاه داشتیم و خدایی ناکرده در صورت بروز مشکل ما با اجرای این پروژه ۶ کیلومتر پناهگاه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مجتبی نیک کردار در خصوص پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار داشت: قطار شهری در وسط کریدور اصلی شهر کرمانشاه در حال احداث است. فاز نخست این پروژه از طاقبستان تا میدان آزادی در دست اجراست و  در سه راهی ۲۲ بهمن به مرحله نصب عرشه رسیده همچنین طبق مذاکراتی که قبلا انجام شد مقرر شد مسیر مدرس تا فردوسی به صورت تونل کار شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ۱۶۰۰ میلیارد تومان را نیاز اعتباری پروژه قطار شهری کرمانشاه دانست و گفت: امسال ۶۲ میلیارد تومان داریم همچنین اجازه انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شده است.

نیک کردار یادآور شد: قرارگاه خاتم نیز تفاهم نامه ای با استانداری منعقد کرده که قسمت فاز ۲ تا فردوسی و ۶ ایستگاه زیرزمینی را انجام دهد و برای این مهم ۷۰ درصد ملک و ۳۰ درصد نقد بگیرد.

نیک کردار بیان کرد: وزیر کشور نیز قول داده تا در زمینه فاینانس و خرید واگن و تجهیزات برق و مکانیزه برای پروژه قطار شهری کرمانشاه و اعتبار در سال آینده به ما کمک کنند و برنامه ریزی شده تا فاز نخست ظرف ۳۰ ماه از طاقبستان تا میدان آزادی به نتیجه برسد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: فاز دوم نیز از میدان آزادی تا فردوسی ظرف مدت سه سال  به نتیجه می رسد و در مجموع ۶ سال برای اتمام پروژه قطار شهری کرمانشاه زمان پیش بینی شده است.

نیک کردار در خصوص اهمیت پروژه قطار شهری گفت: قطار شهری تنها نیاز امروز نیست بلکه برای ۵۰ سال آینده پیش بینی شده تردد با قطارشهری صرفه جویی در وقت و هزینه را به حداکثر می رساند علاوه بر آن به دلیل اینکه قطار از برق استفاده می کند مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا را ندارد.

این مسئول با بیان اینکه بحث پدافند غیرعامل نیز در پروژه قطار شهری در نظر گرفته شده است، افزود: ما در دوران جنگ مشکل پناهگاه داشتیم و خدایی ناکرده در صورت بروز مشکل ما با اجرای این پروژه ۶ کیلومتر پناهگاه خواهیم داشت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر