۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۲۷۳
وزير امور خارجه پاکستان
حنا رباني کهر، وزير امور خارجه پاکستان تهديدات واشنگتن را مبني بر اين که به خاطر پروژه مشترک خط لوله گازي با ايران تحريم‌هايي را عليه اسلام‌آباد اعمال مي‌کند کم اهميت دانسته داده است
به نقل از پرس تی وی، وزير امور خارجه پاکستان در يک نشست خبري ابراز اطمينان کرد که امريکا هرگز اسلام‌آباد را به خاطر پروژه خط لوله گازي ايران و پاکستان تحريم نخواهد کرد.
 
کهر با اشاره به اهميت روابط پاکستان با ايران افزود که تکميل اين پروژه خط لوله گازي منادي اخبار خوب در زمينه صلح و همکاري خواهد بود.
 
اين اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت امور خارجه امريکا پیشتر تهديد کرد اگر اسلام آباد به پروژه چند ميليارد دلاري ساخت خط لوله گازي با ايران ادامه دهد، پاکستان را تحريم مي‌کند.
 
در مراسمي که ۱۱ مارس با حضور محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران و آصف علي زرداري، همتاي پاکستاني‌اش برگزار شد، ساخت مرحله پاياني اين خطوط انتقال گاز، آغاز شد که به وسيله آن گاز طبيعي ايران را به همسايه شرقي‌اش منتقل مي‌کند.
 
اين خطوط لوله انتقال گاز با هدف بر طرف کردن نيازهاي انرژي پاکستان ساخته شده است. پاکستان با جمعيتي بالغ بر ۱۸۰ ميليون نفر، با مشکلات جدي در بخش انرژي روبرو است.
 
پاکستان از بحران شديد انرژي رنج مي‌برد که مشکلاتي را در تامين مالي اين خط انتقال انرژي به وجود آورده است؛ بخشي از اين خط لوله که در پاکستان قرار دارد از خاک اين کشور در منطقه مرزي تا منطقه «نواب شاه» امتداد دارد.
 
ايران پيش‌تر ۹۰۰ کيلومتر از اين خطوط لوله انتقال گاز را در خاک خود احداث کرده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر