۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۲۶۷۷
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد مراقب برخی تبلیغات جذاب در شبکه های اجتماعی باشند و به سایت هایی مراجعه كنند كه دارای نماد الكترونیك باشند .
 رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا  به شهروندان هشدار داد مراقب برخی تبلیغات جذاب در شبکه های اجتماعی باشند و به سایت هایی مراجعه كنند كه دارای نماد الكترونیك باشند . 

سرهنگ آذردرخش در تشریح این خبر گفت: متاسفانه شاهد افزایش تبلیغات دروغین و کذب در فضای مجازی هستیم، تبلیغاتی که با استفاده از مطالب و عناوین جذاب و اغواگرایانه به دنبال کسب درآمد خود هستند.

وی با بیان این که زمینه فعالیت مجرمان در فضای سایبر بسیار گسترده و متفاوت می باشد، افزود: از این رو شما با انواع تبلیغات کالا و خدمات از سوی این مجرمان روبرو هستید، از  تورهای گردشگری گرفته تا فروش اجناس عتیقه و انتیک، دارو و حتی کالاهای مجرمانه و ممنوعه را در صفحات و سایتهای مختلف تبلیغ می کنند؛آنهم تبلیغاتی جذاب و وسوسه انگیز که کاربران را به خرید مشتاق می نماید.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر هوشیاری هموطنان عزیز در مشاهده  این گونه تبلیغات ، بازدید از سایت های معتبر و دارای اصالت(اخذ مجوزهای لازم) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر كاربران نسبت به سایت های مورد بازدید دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می توان جلوی کلاهبرداری این افراد را گرفت.

سرهنگ آذردرخش  ادامه داد : سایت های معتبر با توجه به سابقه فعالیتی که دارند و مجوزهایی که اخذ کرده اند معمولاً به دنبال کسب و کاری آبرومند خواهند بود.

 رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا  به عنوان نمونه به نماد اعتماد الکترونیک اشاره کرد و گفت: سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک به علت نظارتی که بر روی فعالیت خود می بینند سعی می کنند حقوق شهروندان و مشتریان خود را رعایت کرده و از انجام فعالیت هایی که سودجویانه خودداری می کنند.

وی از هموطنان خواست: با مراجعه به وب سایت پلیس فتا و مطالعه مطالب آموزشی، هشدارهای پلیسی و مشاهده ویدئو های آموزشی و پیشگیرانه، اطلاعات خود را نسبت به فضای مجازی افزایش دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر