۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۶۱۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی گفت:در حال حاضر دو قانون با روح پدافند غیرعامل و سازه امن مخالف است که باید قانون آن اصلاح شود که یکی از این نگرانی‌ها ماده 100 و دیگری عدم رعایت آمایش سرزمین و شهرها است که باید راهی پیدا کنیم.

احمد جهانسری امروز در حاشیه برگزاری کلاس‌های گریدبندی شرکت‌های تخصص کالبدی پدافند غیرعامل در استان، بابیان اینکه در طول دو سال گذشته بحث گفتمان و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل را در استان راه‌اندازی کردیم اظهار داشت: در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که در ماه‌های اخیر مباحث را در بحث‌های تخصصی آغاز کنیم .

جهانسری، ادامه داد: در راستای اجرایی کردن مبحث 21 و ماده 215 و گرید بندی شرکت های عمرانی استان، کلاس‌هایی به مدت دو روز با حضور اساتید دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه  امام حسین (ع) در تبریز با مدیریت معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور جناب آقای مهندس پوربرات و همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران  برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای هرچه بهتر ماده 215 و مبحث 21، همایش‌هایی برگزار کردیم تا زمانی که شرکت‌های دارای گرید به شهرداری‌ها و ادارات مراجعه کردند بدانند چگونه باید همکاری کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: پس از اتمام کلاس‌های آموزشی در استان شاهد شرکت های گرید دار پدافند غیرعامل در استان خواهیم بود که می تواننند از این پس در استان با پروژه های حساس استانی که پیوست پدافند غیرعامل در آنها ضروری است همکاری کنند.

وی تأکید کرد: البته ما به برگزاری این دوره‌ها بسنده نمی‌کنیم و دوباره اطلاع‌رسانی خواهد شد تا شرکت‌هایی که نتوانستند حضور یابند بتوانند با توجه به شرایط در دوره‌ها شرکت کنند.

 جهانسری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه امروز اگر با چشم‌باز دور و بر خود را نگاه کنیم در یک دهه گذشته سیل و زلزله که ویرانگر هست ویرانی‌های سختی نداشته اما بحران‌های انسان‌ساز در کشورهایی همچون یمن و سوریه ویرانی‌های بسیاری را به وجود آورده، ادامه داد: در حال حاضر دو قانون با روح پدافند غیرعامل و سازه امن مخالف است که باید قانون آن اصلاح شود که یکی از این نگرانی‌ها ماده 100 و دیگری عدم رعایت آمایش سرزمین و شهرها است که باید راهی پیدا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر