۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۵۳۲
دبیر کمیته آموزش همایش ملی محیط زیست جزئیات برگزاری نخستین همایش ملی محیط زیست با رویکرد یکپارچه و فراگیر HSE را تشریح کرد.
صالح محمدی  اظهار داشت: نخستین همایش ملی محیط زیست با رویکرد HSE با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران طی روزهای 26 تا 29 تیرماه سال جاری برگزار می شود.

دبیر کمیته آموزش همایش ملی محیط زیست ادامه داد: HSE شامل سه مبحث بهداشت، ایمنی و محیط زیست می شود اما در بسیاری از سازمان ها تنها به دو موضوع بهداشت و ایمنی توجه می شود، در حالی که موضوع محیط زیست از اهمیت فراوانی برخوردار است. به عنوان مثال در آتش سوزی اخیر در پتروشیمی بوعلی خسارات زیادی وارد شد که در مرحله اول به بحث ایمنی و سلامت توجه شد اما باید گفت که به دنبال این حادثه شاهد نشت مواد شیمایی در خاک هستیم از طرفی آلودگی آب و هوا را نیز به دنبال داشته که می بینیم این اتفاقات چه اثرات زیانباری به محیط زیست وارد می کند.

وی با اشاره به اهمیت ارزیابی زیست محیطی در پروژه ها نیز گفت: یکی از مواردی که در محیط زیست مطرح می شود بحث ارزیابی اثرات زیست محیطی است. هر پروژه ای که انجام می شود، باید پیوست ارزیابی اثرات زیست محیطی داشته باشد. در این همایش به اهمیت محیط زیست در کنار دو مساله ایمنی و بهداشت توجه می شود و در واقع هر سه محور بهداشت، ایمنی و محیط زیست باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

محمدی همچنین از برگزاری کارگاه های جانبی در همایش ملی محیط زیست خبر داد و گفت: چهار کارگاه جانبی با محورهای ارزیابی اثراث زیست محیطی، ارزیابی استراتژیک زیست محیطی، حقوق محیط زیست و کارگاه پدافند زیستی برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش نیز بیان کرد: بررسی تهدیدات پدافندی در حوزه‌ های زیست محیطی و بررسی ارزیابی های زیست محیطی در حوزه‌ های مختلف از محورهای این همایش خواهد بود و قطعا بررسی راهکارهایی در جهت توجه به بهداشت، ایمنی و محیط زیست می تواند منجر به ارائه مدل های مناسب در حوزه HSE در سازمان ها شود.

به گفته دبیر کمیته آموزش همایش ملی محیط زیست، بررسی نقش EIA در مدیریت بحران، بررسی انواع استانداردهای کاربردی ایران بر مبنای بررسی مطالعات بر طبق استانداردهای جهانی و بررسی و چگونگی ایجاد ساختار سازمان ملی HSE به منظور یکپارچه سازی مدیریت جامع HSE، ایجاد زمینه تغییر رویکرد در مواجه با ریسک های بهداشتی ایمنی و محیط زیست و بحران های طبیعی و انسانی ساز و نیز جایگاه صنعت ساختمان در حفظ محیط زیست از اهداف این همایش خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر