۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۸۶
استاندار گیلان:
استاندار گیلان تاکید کرد : مسئولان و مدیران ذی ربط با توجه به مسائل زیست محیطی و اشتغال و با بهره گیری از پدافند غیر عامل موانع اقتصادی را مرتفع کنند.
 محمد علی نجفی، استاتدار گیلان امروز (21 تیر)در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار کرد: با بهره گیری از علم پدافند غیر عامل می توان بسیاری از موانع زیست محیطی را مرتفع کرد.
 
وی با بیان اینکه با هم دلی و هم زبانی مشکلات سهل خواهد شد گفت: مسئولان و مدیران ذی ربط با توجه به مسائل زیست محیطی و اشتغال و با بهره گیری از پدافند غیر عامل موانع اقتصادی را مرتفع کنند.
 
نجفی تصریح کرد: دغدغه های در محیط زیست گیلان وجود دارد که موجب آسیب های  جدی به تولید کنندگان و کشاورزی شده است.

 
ریشه کنی آفات زیتون در رودبار نیازمند حساسیت ملی است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آفات زیتون معضلی مهم در شهرستان رودبار است افزود: زیتون را در سراسر کشور به نام رودبار می شناسند در صورتی که اکنون با آفت و مگس زیتون رونق این محصول ارزشمند با رکود مواجه شده است.
 
وی تصریح کرد: اصلاح باغات زیتون و توسعه باغ ها راه برون رفت از این معضل است.
 
نجفی اذعان کرد: وجود درخت های زیتون کهنسال زمینه ایجاد آفات را در باغ های زیتون افزایش داده و شرایط آب و هوا این معضل حاد را گسترش خواهد داد.
 
وی اظهار کرد: ریشه کنی آفات زیتون در رودبار نیازمند حساسیت ملی است.
 
استاندار اضافه کرد: جهت مبارزه با مشکل باغات زیتون رودبار باید جهادی عمل کرد.
 
نجفی به معضل اهریمن نیلگون اشاره کرد و افزود: سنبل آبی یکی دیگر از دغدغه های زیست محیطی گیلان است.
 
وی با تاکید بر اقدام سریع و بی درنگ ریشه کنی سنبل آبی خاطرنشان کرد: همه مسولان ذی ربط برای مبارزه با این مشکل حاد زیست محیطی اقدامات لازم و به موقع را انجام دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر