۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۷۵
‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با تعداد اندک نیروی منابع طبیعی، مهار حریق سخت است.
 مهندس رضا آریایی در جلسه هماهنگی، پیشگیری و اطفاء حریق از جنگل‎ها و مراتع استان بیان کرد: در زمان بحران ما به همه دستگاه‎های دولتی اعم از لشگری و کشوری نیاز داشته و مسئولیت بحران در استان را برعهده داریم.

وی اضافه کرد: ما باید به عنوان حلقه‎های اتصال زنجیر حوادث همدل و هماهنگ باشیم تا در بحران سریعاً وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

آریایی آتش‌سوزی را یکی از بحران‎های مهم دانست و افزود: عامل این بحران انسان بوده که برای کاهش آن نیاز به فرهنگ‎سازی از طریق رسانه ملی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: با تعداد اندک نیروی منابع طبیعی به تنهایی مهار حریق سخت است و این سختی و مشکل کمبود نیرو باعث می‎شود خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه جنگل‎ها و مراتع استان وارد شود که احیاء مجدد آن مستلزم صرف هزینه زیاد و مدت زمان طولانی است.

همچنین مهندس شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آّبخیزداری لرستان ضمن بر شمردن اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حریق در جنگل‎های استان در سال جاری گفت: این اداره کل با شناسایی کانون‎های بحران نسبت به به‎کارگیری دیده‎بان و گشت موتوری در این مناطق اقدامات لازم را در راستای پیشگیری انجام داده است.

وی تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با سپاه حضرت ابولفضل(ع) لرستان اقدام به تنظیم تفاهم نامه‎ای در راستای پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‎ها و مراتع کرده که پس از امضاء فرماندهی سپاه استان حضور نیروهای سپاه در مهار آتش‎سوزی‎ها را پررنگ‎تر خواهد کرد.

نجفی برپایی و استقرار 38 اکیپ بازرسی در کانون‎های خیلی بحرانی و تجهیز کردن نیروهای مربوطه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر