۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۴۷۲
جمالی خبر داد:
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع بیوتروریسم و حادثه جان باختن سربازان در جلسات فردا- سه شنبه- این کمیسیون خبر داد.
محمد جواد جمالی روز دوشنبه با اشاره به جلسه فردا نوبت صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه فردا صبح این کمیسیون که پیش از جلسه علنی مجلس و در ساعت 6:30 دقیقه برگزار می شود، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور حضور می یابد.
وی افزود: موضوع بیوتروریسم مهم ترین موضوعی است که در این جلسه با حضور سردار جلالی بررسی می شود.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در جلسه عصر فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حادثه جان باختن سربازان با حضور سردار علی دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بررسی می شود.
در سانحه سقوط اتوبوس حامل سربازان در محور شیراز - نی ریز 16 نفر در دم و سه نفر در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که 13 نفر از این جانباختگان سرباز، سه نفر راننده و خدمه اتوبوس و سه نفر از اتباع بیگانه بودند.
با جان باختن یکی از مصدومان در بیمارستان شهید رجایی شمار تلفات این حادثه به 20 نفر رسید.
بیوتروریسم نیز به معنای انتشار عمدی و هدفمند ویروسها ،باکتریها و سایر ارگانیسم هاست که باعث مرگ انسان ها، گیاهان و یا حیوانات می شود.
موضوع بیو تروریسم اخیرا پس از درگذشت علی دادمان پسر شهید دادمان مطرح شده است. وی در پی سفر به یک کشور خارجی به یک بیماری صعب العلاج مبتلا شد و 7 تیرماه جاری پس از تحمل یک دوره بیماری جان باخت.
علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی در این باره گفته بود: «باید این موضوع بررسی شود. بنده دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کرده‌ام تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد»

**حادثه سوء قصد به نماینده اسلام آباد
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین درباره حادثه سوء قصد به برخی از مسئولان اسلام آباد غرب نیز گفت: در مورد حادثه سوءقصد به نماینده اسلام آباد غرب و جمعی از مسئولان کرمانشاه در جلسه فردا سه شنبه این کمیسیون گفت وگو خواهیم کرد.
جمالی گفت: در این راستا قرار است علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه به کرمانشاه سفر کند و با حشمت الله فلاحت پیشه و مسئولانی که در این حادثه حضور داشتند، دیدار کند.
بعد از ظهر روز گذشته -یکشنبه- زمانی که فرماندار دالاهو به همراه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو، مدیران کل دامپزشکی و شیلات استان کرمانشاه و شماری ازکارشناسان عازم بازدید از مزارع پرورش ماهی منطقه ریجاب بودند، افراد مسلح ناشناس به سوی آنان تیراندازی کردند.
در این درگیری دو نفر به شهادت رسیدند و چهار نفر از جمله فلاحت پیشه، فرماندار دالاهو و مدیرکل شیلات استان کرمانشاه و یکی دیگر از همراهان زخمی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر