۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۲۴۳
فرمانده ناجا خبر داد:
رزمایش طرح نوروز 92 با حضور نیروهای عملیاتی بخش‌های مختلف و امدادی آغاز شد
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در این رزمایش گفت: حدود نیم میلیون نیرو اعم از نیروهای امدادی، پلیس و عملیاتی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال هم همه نیروهای دست‌اندرکار با آمادگی کامل به میدان آمده‌اند، به افزایش سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از هشت درصد آمار پیش‌ فروش بلیت‌های نوروزی افزایش داشته است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌کنیم استفاده از خودروهای شخصی نیز در سفرهای نوروزی امسال حداقل 10 درصد افزایش یابد.

فرمانده ناجا افزود: همچنین در حوزه امنیت نیز 240 هزار نیرو در هر شیفت آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند که این نیروها در قالب 25 هزار خودرو و 15 هزار موتورسیکلت ضمن گشت‌زنی در ایام نوروز، امنیت خانه‌های خالی مردم، راه‌ها و گردشگران را تامین می‌کنند.

احمدی‌مقدم به وضعیت مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال کنترل مرزها تشدید خواهد شد.

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت: متاسفانه برخی سوداگران با در اختیار قراردادن مواد محترقه خطرناک، تلاش می‌کنند تا سود اقتصادی خود را ببرند، اما امیدواریم امسال سالی بی‌خطر و بی‌حادثه را در آخرین چهارشنبه سال شاهد باشیم؛ چرا که معتقدیم نباید به خاطر شادی، به مردم صدمه وارد شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: بخش اصلی در این خصوص، والدین هستند که باید با نظارت کامل، از وسایل بی‌خطر برای فرزندان خود استفاده کنند و جلوی سوء استفاده سوداگران را نیز بگیرند.

احمدی‌مقدم خاطر نشان کرد: قطعا پلیس نیز در طرح‌های خود با این دسته از سودجویان به طور جدی برخورد می‌کند.

سردار مومنی

سردار دکتر اسکندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز در این رزمایش با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی اعم از پلیس، راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، فرهنگ‌یاران ترافیک، همیاران پلیس، امدادخودروها و آتش‌نشانی در طرح نوروز امسال مشارکت دارند، افزود: در بخش راهنمایی و رانندگی 20 هزار تیم عملیاتی با 40 هزار نیرو، 11 هزار راهدار، 4000 تیم و پایگاه امداد و نجات با 7000 امدادگر، 8000 تیم آمبولانس با 15 هزار نیرو، 2000 تیم امداد خودرویی، 10 میلیون همیار پلیس، 100هزار بازرس نامحسوس و همکاران افتخاری پلیس راهور، 30 فروند بالگرد و گشت‌های ویژه پلیس راه برای رانندگان پرخطر و خودروهای تست سلامت در کنار خودروهای کنترل نامحسوس، طرح نوروز 92 را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

شهریار افندی‌زاده، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز با اشاره به اینکه امسال با افزایش توانمندی‌ها در حوزه راهداری روبرو بودیم، افزود: 1400 اکیپ راهداری با 11 هزار و 500 راهدار در جاده‌های کشور به شهروندان در نوروز امسال خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی، توسعه سیستم‌های هوشمند و IPS، توسعه دوربین‌های نظارت تصویری، بکارگیری سیستم‌های هواشناسی جاده‌ای و ترددشمارها را از جمله دیگر تجهیزات مورد استفاده در طرح نوروز 92 عنوان کرد و گفت: 2000 گشت راهداری به همراه 8000 ماشین‌آلات سنگین و 640 راهدارخانه که آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را نیز دارند، در طرح نوروزی امسال مشارکت دارند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه 18 هزار دستگاه اتوبوس و 32 هزار سواری برون شهری در بخش حمل و نقل عمومی کار جابجایی مسافران نوروزی را بر عهده خواهند داشت، افزود: در عین حال چهار میلیون بلیت سفرهای نوروزی پیش فروش شده است.

وی از ایجاد ظرفیت سفر در بخش‌های مختلف اعم از جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی خبر داد و گفت: در مجموع 50 میلیون ظرفیت در بخش جاده‌ای، 2400 ظرفیت در بخش ریلی، یک میلیون و 500 هزار ظرفیت در بخش هوایی و شش میلیون ظرفیت در بخش دریایی برای نوروز 92 پیش‌بینی شده که بر این اساس در مجموع 62 میلیون ظرفیت سفر در نوروز امسال برای شهروندان مهیا شده است.

دکتر امامی رضوی

همچنین دکتر حسن امامی‌رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: با توجه به اینکه بیشترین حوادث رانندگی بین ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 رخ می‌دهد، برابر تدابیر اتخاذ شده، آمبولانس‌های اورژانس در ساعات مذکور در کنار جاده‌ها آماده‌باش هستند. همچنین 8000 پایگاه با 15 هزار نیروی اورژانس نیز در آماده‌باش کامل به سر برده و تیم‌های ویژه‌ای برای نظارت جدی در رستوران‌های بین راهی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در نوروز امسال یک میلیون بروشور در میان مسافران توزیع می‌شود، گفت: 2000 پایگاه و پست بین شهری به همراه مراکز اسکان و درمان اضطراری در نوروز امسال به مسافران خدمات ارائه می‌کنند. از سوی دیگر 150 هزار نیروی داوطلب، نجات‌گر و امدادگر ماهر به همراه 12 پایگاه هوایی با 17 فروند بالگرد در 31 استان کشور در طرح نوروز 92 مشارکت خواهند داشت.

به گفته وی، شماره تلفن 147 نیز برای امدادرسانی احتمالی در بخش هلال‌احمر در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر