۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۲۳۰۰
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر تبریزبا با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در مواجهه با بجران طراحی ناصحیح هندسی کانال های موجود و گسترش غیر علمی سطح نفود ناپذیر مانند سنگفرش و آسفالت در سطح شهر تبریز را از اصلی ترین عوامل بروز مشکل در زمان بارش های شدید بیان کرد.
در حالی که فرماندار شهرستان تبریز تعیین تکلیف سخنگو و هیئت رئیسه شورای شهر تبریزرا خواستار شده بود برخی اعضا گفتند باید صبرکنیم تا عضو دستگیر شده به سمت خود برگردد که با مخالفت دیگر اعضای شورا روبرو شدند.

چمنی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز در سخنانی اداره هیئت رئیسه به صورت 4 نفر را خلاف قانون دانست و خواستار انتخاب فرد جایگرین به جای سخنگوی بازداشت شددر حالی که جعفری نائب رئیس شورای شهر تبریز انتخاب فرد جدید به جای فرد دستگیر شده را خلاف اخلاق عنوان کرد.

همچنین با تصویب اعضا شورا شهر تبریز لطفی عضو علی البدل شورا که با برگزاری مراسم تحلیف از هفته گذشته به عنوان نماینده مردم شهر تبریز در شورای شهر فعالیتش را آغاز کرده جایگزین شیری آذر در کمیسیون های تخصصی شد ولی همچنان شورای شهر تبریز بدون سخنگو ماند.

علاالدین نورمحمدزاده عضو علی البدل شورا که فقط یک جلسه توانست در جلسه شورا شرکت کند پس از آزادی خانم حضرتی یکی از بانوان دستگیر شده که با قید وثیقه و با مجوز فرمانداری تبریز در جلسه امروز حضور یافت در حالی که سخنان خود را با شعری با مضمون اینکه خداوند بخشنده است و بندگان خود را امتحان می کند آغاز کرد و گفت: سو تفاهمی پیش آمده و با بررسی و تحقیقات عادلانه دستگاه های نظارتی و قضایی رفع خواهد شد .

وی بازداشت خودرا ناراحت کننده برشمرد ولی در عین حال این اتفاق را امتحان الهی و حکمتی دانست دانست.

خانم خاماچی دیگر عضو دستگیر شده که با قرار وثیقه در بیرون از بازداشت به سر می برد به انتخاب فرد دیگری به جای خود برای حضور در کمیسیون ها در زمان بازداشت به شدت به رئیس شورا اعتراض کرد و دبیری رئیس شورای شهر تبریزهم در پاسخ گفت: برای اینکه کمیسیون های تخصصی شورا تعطیل نشوند و بتوانند به وظایفشان عمل کنند به صورت موقت افرادی انتخاب شده بود.

در این جلسه همچنین رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارشی از وضع نامطلوب دفع آبهای سطحی در زمان سیل و آبگرفتگی گفت: سیلاب های اخیر در شهر تبریز هشدار جدی بود که آسیب پذیری شهر تبریز در مقابله با بحرانهایی مانند سیل و زلزله را نشان داد.

شهین باهر با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در مواجهه با بجران ، نبود کانال های دفع و هدایت آبهای سطحی در بسیاری از نقاط شهری ،پل ها و زیر گذر ها،انباشت رسوبات و طراحی ناصحیح هندسی کانال های موجود و گسترش غیر علمی سطح نفود ناپذیر مانند سنگفرش و آسفالت در سطح شهر تبریز را از اصلی ترین عوامل بروز مشکل در زمان بارش های شدید بیان کرد.

وی استقرار مدیریت واحد شهری،تنظیم و تدوین دستورالعمل مدیریت آبهای شهری و نقشه پهنه بندی خطر سیلاب در متاطق مختلف و اصلاح شبکه ها و کانال و نیز در نظر گرفتن بحث کنترل و هدایت ایمن روان آب های سطحی در زمان ساخت سازه های شهری ضروری دانست.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز طرح تخفیف پرداخت بدهی شهروندان تبریزی به شهرداری تبریز به شرط پرداخت نقدی کل مبلغ بدهی تمدید شد.

با موافقت اعضا شورای شهر تبریز با لایحه دوفوریتی شهرداری تبریز مبنی بر تمدید مهلت اعمال تخفیف 25 درصدی عوارض پروانه های ساختمانی و 20 درصد مبلغ جرایم ساحتمانی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

شهرداری کلانهشر تبریز افزایش رونق ساخت و ساز و همچنین کاهش درآمدهای خود را اصلی ترین دلایل ارائه این لایحه دو فوریتی بیان کرد.

باغبان رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه درآمد نقدی شهرداری تبریز در خرداد ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است ؛این طرح تشویقی را موجب خارج شدن بازار مسکن از رکود عنوان کرد.

جمعی از اعضا شورای شهر تبریز نیز با ارائه لایحه دوفوریتی خواستار اخذ عوارض تغییر کاربری به میزان 30 درصد از ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری به جای اخد 30 درصد از کل ارزش ملک بودند که با مخالف اعضا با دوفوریت آن جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر