۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۲۲۹۳
فرمانده قرارگاه پدافند پرتویی کاشان خبر داد
نخستین رزمایش پدافند پرتویی منطقه کاشان به منظور ارزیابی مهارت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی و ارتقای توانمندی‌های عمومی و مردمی در هنگام بروز حادثه در اواخر مرداد ماه امسال در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، حمیدرضا مؤمنیان در اولین جلسه قرارگاه پدافند پرتویی کاشان که در سالن مدیریت بحران فرمانداری و با حضور مدیران کمیته‌ها و کار گروه‌ها قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف برای ارزیابی آمادگی‌های اختصاصی و عمومی مردم و مسؤولان هر منطقه و شهرستان است و برای اینکه بتوانیم رزمایش را به بهترین نحو برگزار کرده و به سرانجام مطلوب برسانیم ضروری است ضمن احصاء ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، آموزش‌های لازم را در کلیه سطوح برنامه‌ریزی کرده و عملیاتی کنیم.

حمیدرضا مؤمنیان با بیان این‌که برگزاری رزمایش پرتویی یک فرصت برای ارتقای توانمندی‌ها و به روز رسانی تجهیزات شهرستان ایجاد کرده است، تأکید کرد: طراحی، آموزش، تمرین و تکرار فرآیند و کسب آمادگی بیشتر از اهداف این رزمایش است. بر این اساس کلیه دستگاه‌های امدادی شهرستان موظف هستند کمبودها و نیازهای خود را به قرارگاه گزارش کرده تا از طریق استان و مرکز نسبت به تجهیز و به روز رسانی آن اقدام لازم انجام گیرد.

فرماندار کاشان یادآور شد: اگر چه کشور و شهرستان در یک بازه زمانی و تاریخی با حوادث سخت و تلخی مانند زلزله و سیل‌های ویرانگر مواجه شده است ولی تجارب آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کاشان بهترین نقطه برای مباحث پدافند غیرعامل استان‌های هم‌جوار و نقطه طلایی کشور به خصوص در زمینه امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه است و از این‌رو لازم است امکانات و توانمندی‌های خود را متناسب با احتمالات و حوادث ارتقا دهد.

وی راه‌اندازی رادیو کاشان را از دیگر نتایج برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی رادیو کاشان این امکان را در اختیار متولیان امر قرار خواهد داد تا بخشی از آموزش‌ها عمومی را از طریق رادیو کاشان ارائه کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار کاشان تأکید کرد: همان‌گونه که کشور و مردم از فناوری‌های نوین بهره‌مند می‌شوند به موازات آن ضروری است نسبت به فراگیری آموزش‌ها لازم اقدام کنند.

مؤمنیان افزود: آموزش‌ها در خصوص رزمایش پرتویی کاشان در دو سطح مسؤولان و کارکنان و بخش دوم؛ آموزش‌های مردمی مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی شده است. آموزش کاربردی بستر توسعه همه جانبه کشور است. اکنون ایران تبدیل به یک کشور هسته‌ای شده است و زیرساخت‌های هسته‌ای در پنج استان کشور ایجاد شده است که کاشان را نیز شامل می‌شود. آموزش‌های مورد نیاز نه تنها یک مزیت فراگیر در همه زمینه‌ها است بلکه در این خصوص الزامات آژانس انرژی هسته‌ای نیز وجود دارد که همه کشورهای هسته‌ای را ملزم کرده است تا نسبت به ارتقای آمادگی لازم در کلیه سطوح اقدام کنند.

فرماندار کاشان تأکید کرد: توجه به الزامات ایمنی در زیرساخت و مراکز هسته‌ای یک رویکرد جهانی و جزو الزامات بین‌المللی کشورهای هسته‌ای است و نسبت به دیگر حوزه‌ها به صورت جدی، پررنگ و سخت گیرانه پیگیری می‌شود و تأکید بر آن است که احتمال هر نوع خطری مرتفع شود.

مومنیان افزود: آموزش‌ها باید تداوم داشته باشد تا در بطن جامعه نهادینه شود و آمادگی‌های لازم در همه حال فراهم شود. آموزش‌ها در طیف‌های مختلف متفاوت است و آموزش گروه مرجع مانند معلمان، روحانیون و افرادی که نقش تأثیرگذار و محوری در جامعه دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است مورد توجه بیشتر قرار گیرد، به هر صورت آموزش‌ها باید باعث هوشیاری مردم شود تا در زمان ضرورت به آن عمل کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر