۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین:
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای روش‌های نوین آبیاری در استان قزوین خبر داد.

علی‌مراد اکبری شامگاه شنبه در سفر به استان قزوین و دیدار با استاندار قزوین که در مهمان‌سرای استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امسال به منظور اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان قزوین بیش از 770 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: سال گذشته به سبب کمبود اعتبارات در زمینه سیستم‌های نوین آبیاری با مشکلات و برخی دغدغه‌ها مواجه بودیم که خوشبختانه این مشکلات امسال برطرف شد به طوری که امسال بیش از 28 هزار  میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و خاک بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در منابع آبی بخش کشاورزی، تصریح کرد: صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع بخش کشاورزی در تقویت و توسعه این بخش موثر بوده که باید مورد توجه مسئولان و کشاورزان قرار گیرد.

اکبری با بیان این مطلب که 46 درصد دشت‌های حاصلخیز کشور دچار بحران آبی شده‌اند، عنوان کرد: از تعداد 650 دشت در سطح کشور،300 دشت دچار بحران آبی شده‌اند که این وضعیت نگران‌کننده بوده و نیازمند اقدامات جدی است.

وی گفت: در حال حاضر 800 شرکت در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در حال فعالیت بوده و این در حالی است که این شرکت‌ها به سبب کمبود اعتبار قادر به ارائه خدمات لازم نبوده و دانش فنی و تجهیزات این شرکت‌ها راکد مانده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اهمیت برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه آبی، دولت با وجود مشکلات اقتصادی جدی اعتباری 10 میلیارد دلاری را برای مهار و تنظیم منابع آبی در سطح کشور اختصاص داده است.

اکبری از اجرای طرح «انتقال کشت گیاهان پرمصرف ‌آب به گلخانه‌ها» در کشور خبر داد که ارتقاء بهره‌وری را می‌توان مهم‌ترین هدف از اجرای آن برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح ارتقاء بهره‌وری در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد می‌توان از ظرفیت مطلوب استان قزوین در بخش کشاورزی در راستای اجرای پایلوت این طرح استفاده کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در روند اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری همه شاخص‌های تعیین شده در بهره‌وری بخش کشاورزی باید مورد توجه بوده و ارتقاء یابند.

اکبری با بیان این مطلب که کشت برنج تنها به استان‌های گیلان و مازندان محدود می‌شود، ادامه داد: با توجه به کمبود آب و همچنین در راستای اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری کشت برنج تنها به استان‌های گیلان و مازندران محدود شده و سایر استان‌های کشور اجازه کشت برنج را ندارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر