۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۲۱۱۲
بر اساس یک گزارش، تحریک نفرت علیه اسلام و مسلمانان در آمریکا تبدیل به یک تجارت و بیزینس چند میلیون دلاری شده به نحوی که دست کم 74 سازمان و گروه در این کشور در چند سال گذشته به میزان 206 میلیون دلار برای این هدف هزینه کرده‌اند.
به نقل از سایت اینترنتی گاردین، در گزارشی که از سوی شورای روابط اسلام-آمریکا (CAIR) و مرکز نژاد و جنسیت در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی انجام شده، از 74 گروه و سازمان اسم و عنوان شده که آنها به نحوی در اسلام هراسی در آمریکا دخیل بوده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش از میان این گروه‌ها 33 مورد هدف اصلی‌شان حمایت از پیش داوری و نفرت علیه مسلمانان و اسلام بوده است.

اصلی‌ترین و مهمترین این سازمانها و گروه‌ها عبارتند از "صندوق ابسترکشن"، "پروژه کلاریون"، "مرکز آزادی دیوید هوروویتز"، "مجمع خاورمیانه"،‌ "مرکز حقوق آزادی آمریکا"،‌ "مرکز سیاستگذاری امنیت"، "پروژه تحقیقی درباره تروریسم"، گروه "دیده‌بان جهاد" و همچنین گروه "برای آمریکا اقدام کنید" هستند و از سال 2008 تا 2013 به حدود 206 میلیون دلار از اعتبارات دسترسی داشته‌اند.

کوری سیلور، مولف این گزارش و مدیر واحد نظارت و مبارزه علیه اسلام‌هراسی در شورای روابط اسلام-آمریکا گفت: نفرتی که این گروه‌ها برای آن پول صرف کرده و تحریک می‌کنند تبعات واقعی مثل حملات علیه مساجد در سراسر کشور و اعمال قوانین جدید تبعیض آمیز علیه مسلمانان در آمریکا را در پی داشته است.

سیلور خاطرنشان کرد، مرکز سیاستگذاری امنیت و گروه برای آمریکا اقدام کنید، بیشترین تاثیر را در اسلام هراسی داشته‌اند زیرا آنها تلاش می‌کنند لفاظی‌هایشان علیه مسلمانان را فراتر از گروه حاشیه‌ای که از آنها پیروی می‌کردند، ترویج دهند.

دو مورد از گروه‌های این فهرست یعنی مرکز سیاستگذاری امنیت و مرکز آزادی دیوید هوروویتز، از بابت تصدیق و تایید جف سشنز، سناتور آمریکایی از ایالت آلاباما که رئیس کمیته مشاوران امنیت ملی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه آمریکا و کاندیدای احتمالی معاونت رئیس جمهور است، پاداش دریافت کرده‌اند.

روز دوشنبه وبسایت مرکز آزادی دیوید هوروویتز، درباره کشتار 12 ژوئن در کلوب شبانه‌ای در اورلاندوی آمریکا که 49 کشته بر جای گذاشت این تیتر را استفاده کرده بود: "امتیازدهی به مسلمانان 49 نفر را در اورلاندو کشت"!

همچنین دو تن دیگر از مشاوران سیاست خارجی ترامپ نیز با گروه‌های نام برده شده در این فهرست ارتباط دارند: جوزف اشمیتز، یکی از اعضای مرکز سیاستگذاری امنیت است و بر اساس گزارشها ولید فارز، نیز در هیات مدیره گروه برای آمریکا اقدام کنید، حضور داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر