۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۰۵۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، به اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی را در قالب پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی کرده‌ایم،خوشبخانه طرح‌هایی که در پدافند غیرعامل آماده کرده‌ایم حتی در سطح استان نیز قابل استفاده بوده و به برخی مسائل مهم که احتمال خسارت‌های مالی و جانی را دارد به آن‌ها توجه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه طرح مقابله با خشکسالی‌های آینده از هم اکنون در شهرستان اهر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: اگر در آینده با کمبود منابع آبی مواجه شویم با اجرای این طرح، باغاتی که آب بیشتری مصرف می‌کنند را اصلاح می‌کنیم و تلاش داریم از منابع آبی کمتری استفاده کنیم تا در آینده نتیجه‌ی مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به مدت زمان یک ساله از هفتم مهرماه هر سال تا زمان مشابه سال بعد آن سال زراعی گفته می‌شود، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای تحقق «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» در داخل محوطه اداره نزدیک به یک هکتار باغ ایجاد کردیم و به نوعی نمونه‌ای از اصلاح الگوی کشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، به اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای به حداقل رسانیدن خسارت‌هایی که در مواقع بحران به کشاورزان و بخش‌های مختلف کشاورزی وارد شود، برنامه‌هایی را در قالب پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی ادامه داد: خوشبخانه طرح‌هایی که در پدافند غیرعامل آماده کرده‌ایم حتی در سطح استان نیز قابل استفاده بوده و به برخی مسائل مهم که احتمال خسارت‌های مالی و جانی را دارد به آن‌ها توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز ترویج جهاد کشاورزی واقع در دهستان ورگهان ارتباط بین کشاورزان و مسئولان را کمتر می‌کند، اضافه کرد: با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان اهر، به صراحت می‌توان گفت که هیچ روستایی وجود ندارد که کارشناسان جهاد کشاورزی هفته‌ای دو بار به آن مراجعه نکرده باشند و اگر هشدارهای هواشناسی نیز صادر شود در کمتر از یک روز، در تمامی روستاها نصب و اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه کلاس‌های ترویجی در تمام روستاهای شهرستان به صورت مداوم برگزار می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این کلاس‌ها، گاهاً کلاس‌های خاص در زمینه‌های بیماری، آفات و هرس باغات برگزار می‌شود که برپایی این کلاس‌ها نه تنها دانش فنی کشاورزی را افزایش می‌دهد، بلکه در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تأثیر می‌گذارد.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته بیش از 49 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان اهر خریداری شده بود که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش 6 برابری را شاهد بودیم، گفت: امسال امیدوار بودیم که میزان برداشت محصولات کشاورزی همانند سال گذشته باشد، ولی متاسفانه تا این لحظه میزان بارندگی‌ها با 186 میلی متر، کمتر از مدت مشابه سال قبل که 460 میلی متر بود می‌باشد.. اسدی با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی‌های انجام شده طی سال جاری احتمالاً 30 هزار تن گندم توسط عاملین خریداری شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری زنگ گندم که هر 5 سال یکبار در شهرستان اهر شایع می‌شود، خوشبختانه با هوشیاری کارشناسان و با صدور اطلاعیه‌های فنی توانستیم در 1 هزار و 50 هکتار از اراضی کشاورزی با این بیماری مبارزه کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: حداقل تا دو هفته آینده زمان برداشت محصول گندم در شهرستان اهر آغاز می‌شود، ولی به دلیل شیوع بیماری زنگ، چنانچه در زمان برداشت گندم، این بیماری گسترش نیابد، خطر چندانی به محصول گندم نمی‌رساند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر