۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۲۰۴۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان از اختصاص نیم تا دو درصد اعتبار دستگاه ها اداری به پدافند غیرعامل خبر داد.
سید رسول حسینی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان که در شورای پدافند غیرعامل سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی در طرح های عمرانی تامین شده و در قانون بودجه سالجاری نیز پیش بینی شده است.

وی به بیان عملکرد پدافند غیرعامل همدان در سال گذشته پرداخت و گفت: 180 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سال گذشته برگزار و برای هشت هزار و 105 نفر گواهی ایمنی صادر شد.

حسینی، افزود: 118 رزمایش در سال گذشته برگزار شده که آموزش و پرورش با 31 و شهرداریهای استان با 29 رزمایش بیشترین سهم را در این خصوص دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور انجمن علمی پدافند غیرعامل با حضور دبیر انجمن علمی ایران در همدان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: دبیران پدافند غیرعامل در 9 فرمانداری، 29 شهرداری و 114 دستگاه اجرایی مشخص شدند و کمیته های این دستگاهها نیز فعال شده است.

حسینی افزود: نخستین کنگره ملی نقش و واکاوی قوانین و مقررات در حوزه پدافند غیرعامل سال گذشته با محوریت نقش قوانین پدافند غیرعامل در امکان سنجی طرحهای احداثی یا توسعه صنعتی و با رویکرد کاهش مخاطرات زیست محیطی برگزار شد.

وی نقش پدافند غیرعامل در استفاده از مناطق حاشیه نشین شهری برای توسعه و پایداری شهر را از دیگر محورهای این کنگره ملی عنوان کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان تاکید کرد: در اجلاس ملی صنعت ساختمان با رویکرد پدافند غیر عامل که با حضور 38 وزارتخانه، سازمان، دانشگاه و نهاد برگزار شد مقاله این استان بعنوان مقاله برتر در کشور شناخته شد.

حسینی راه اندازی اتاق فکر و اندیشکده پدافند غیرعامل، تدوین شناسنامه گره ترافیکی در 29 شهر استان، تهیه شناسنامه نقاط حادثه خیز استان و تدوین کتاب با عنوان آشنایی با پدافند غیرعامل را از دیگر اقدامهای صورت گرفته در سال گذشته ذکر کرد.

وی افزود: بانک اطلاعاتی دقیقی از یک هزار و 855 نانوایی استان تهیه شده تا اقدمهای لازم در زمان بروز تهدید و آسیب ها و دوسوخته کردن آنها صورت پذیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: طبق نظر سنجی که توسط اموزش و پرورش اوایل سال گذشته انجام شد 87 درصد مردم شناختی از پدافند غیرعامل نداشتند.

حسینی افزود: پس از انجام یکسری فعالیتهای پژوهشی و اطلاع رسانی یک نظرسنجی از 401 شهروند همدانی صورت گرفت 73 درصد از فعالیت پدافند غیرعامل مطلع بودند.

وی یادآور شد: طبق این نظرسنجی 43 درصد وظایف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را یکسان دانستند در حالیکه پدافند غیرعامل تسهیل کننده و مکمل مدیریت بحران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر