۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۲۲۰۳۶
15 دام سبک و سنگین مبتلا به بیماری بروسلوز در دو ماهه اخیر معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به لزوم افزایش آگاهی‌های مردم از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تصریح کرد: شناخت عموم مردم و خصوصا دامداران از این بیماری‌ها یک امر ضروری است.

محمد سعیدی اظهار داشت: در مجموع در دو ماهه اخیر حدود 15 دام سبک و سنگین مبتلا به بیماری بروسلوز در این استان شناسایی و معدوم‌سازی شده است.
وی با اشاره به پیشینه رویت دام‌های آلوده به این بیماری مشترک انسان و دام در بین جمعیت دامی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز بیش از 100 دام آلوده به این بیماری در سطح استان شناسایی شد.
وی از آموزش دامداران به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دامپزشکی استان سمنان خبر داد و افزود: در همین راستا تا کنون 25 دوره آموزشی با موضوع آشنایی با بیماری بروسلوز در استان سمنان برگزار شده است.
سعیدی بر همکاری فعالان صنعت دامپروری با دامپزشکی این استان تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری این دوره‌های آموزشی در آینده نیز با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در پایان یادآور شد: هر ساله شمار بالایی از جمعیت بیش از دو میلیون رأسی دام‌های استان سمنان بر علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر