۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۶
محمدی از تحریم‌ها و دستاوردها می‌گوید:
مشاوران اقتصادی کاخ سفید در گزارشی اعلام کرده‌اند در صورت تداوم تحریم‌ها، ایران در سال 2014 به صادرات غیرنفتی بالغ بر 120 میلیارد دلار در سال می‌رسد که این تهدیدی برای آمریکا خواهد بود.
به گزارش پايداري ملي، جواد محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص «تحریم‌های هدفمند غرب علیه ایران اسلامی» اظهار داشت: ایمان به خدا و مبارزات آزادی خواهانه مردم به عنوان صاحبان انقلاب، از مهم‌ترین عناصر مؤثر در تحقق انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در تاریخ انقلاب ما عوامل معارض و مخالف نظام به صورت فعال در صحنه بوده‌اند و سعی در نابودی یا انحراف انقلاب اسلامی داشته‌اند اما همواره با شکست مواجه شده‌اند.

محمدی ادامه داد: مردم با بصیرت ایران در طول 33 سال گذشته با هوشیاری در تمام عرصه‌ها حاضر و باعث اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به صورت آماری به رشد اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

وی از بهره‌مندی شهرها و روستاها از امکانات خدماتی و رفاهی و بهداشتی و رشد سواد جامعه از 50 درصد در اول انقلاب به بیش از 93 درصد در سال‌های اخیر، به عنوان رشد چشم‌گیر کشورمان یاد کرد. 

محمدی برای اثبات رشد علمی کشور، تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل را 000/170 000/700/3، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را 580/5 300/56، تعداد دانشگاه‌های جامع را 28 120، تعداد دانشجویان دختر را 248/54 000/000/2، تعداد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها را 1894 000/12، تعداد مراکز تحقیقاتی را 14 416، مقالات علمی بین المللی را حدود 000/20 مقاله و تعداد اختراعات ثبت‌شده را 841 35000 مورد اعلام کرد.

وی تصریح کرد که همه این موارد نشانگر عزم راسخ مردم مسلمان این مرز و بوم است که علیرغم تحریم‌ها و تهدیدها، دنبال سرفرازی، عزت، استقلال و پیشرفت نظام اسلامی هستند.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش تأکید کرد: قطعا دستاوردهای ایران اسلامی بالندگی مجدد تمدن اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص توطئه‌ها و مقاومت دشمنان نظام در قبال پیشرفت های کشورمان نیز متذکر شد: قدرت‌های سلطه‌طلب و صاحبان زر و زور در دنیا رشد و پیشرفت یک کشور مسلمان که می‌تواند الگویی برای دیگر ملت‌‌ها به خصوص ملت‌های مسلمان باشد را نمی‌پذیرند.

محمدی افزود: آنها با استفاده از هر ابزاری به مقابله با نظام اسلامی قدرتمند خواهند پرداخت اما اگر ملتی بخواهد به قله‌های عزت، استقلال، رشد و شکوفایی برسد، باید هزینه آن را نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه محال است یک ملت با گوشه‌نشینی و عافیت‌طلبی بتواند به آرمان‌هایش برسد، تصریح کرد: باید در مقابل عوامل مزاحم و بیگانه که مانع پیشرفت کشور می‌شوند، ایستادگی و مبارزه کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص سابقه تحریم‌ها و نتایج آن در کشورمان گفت: سابقه تحریم‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد و از 33 سال قبل ما در عرصه‌های صنایع نظامی و نیز علمی تحریم بودیم.

محمدی افزود: ملت مسلمان ایران نشان داده در هر عرصه که تحریم شده‌، در همان عرصه رشد و پیشرفت بیشتری داشته‌ است.

وی از جمله این عرصه‌ها را صنایع دفاعی و نظامی، صنایع هوا و فضا، بیوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای، سدسازی، تولید واکسن، داروهای ضد سرطان عنوان کرد.

محمدی توضیح داد: بر اساس گزارش سایت Scopus، ایران اسلامی هم‌اکنون در میان کشورهای دنیا رتبه 16 تولید علم معادل 2 درصد تولید علم در دنیا دارا بوده و در سال 2018 به رتبه چهارم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این حرکت‌های رو به جلو توسط جوانان با استعداد ما و با امید به آینده صورت گرفته، یکی دیگر از نمونه‌های پیشرفت در کشورمان را ساخت پهپاد عنوان کرد.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران توانست با نفوذ در دیوار هوائی به اصطلاح گنبد آهنین و پرواز 40 دقیقه ای در حریم سرزمین‌های اشغالی قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان بکشد.

محمدی در خصوص سابقه عقب‌نشینی دولت در خصوص انرژی هسته‌ای نیز، اظهار داشت: وقتی در زمان دولت آقای خاتمی همه چیز در عرصه انرژی هسته‌ای تعلیق شد، چه نتیجه‌ای حاصل شد؟

وی ادامه داد: آمریکا در همان زمان جمهوری اسلامی را محور شرارت معرفی و حتی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

محمدی با اشاره به مباحث طرح‌شده در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن واقعیت‌های پشت‌پرده در این رقابت‌ها، گفت: هنگامی که معاون رامنی در جریان مناظره با معاون اوباما در خصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دولت اوباما را نقد کرد، معاون رئیس جمهور آمریکا [بایدن] در پاسخ گفت که «دستیابی ایران به سلاح اتمی هیاهو و موضوع خنده‌آوری (Malarkey) است؛ مواضع اسرائیل هم هیاهوست... ایران سلاحی که قابلیت حمل بمب اتمی داشته باشد را ندارد».

وی ادامه داد: این نکته بسیار مهمی بود که رسانه‌های غربی به سرعت از آن گذشتند و جا دارد رسانه‌های داخلی این واقعیت را برای مردم تبیین کنند که یک مقام ارشد دولت آمریکا عقبه فکری دولت مردان این کشور را افشا کرد.

محمدی اضافه کرد: این بخش از مناظره به خوبی نشان می‌دهد که تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به بهانه نگرانی غرب از دستیابی به سلاح هسته‌ای دروغ بزرگی است که پیشتر شاهد اینگونه دروغگویی‌ها در نظام سلطه بوده‌ایم که وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق از جمله آنهاست.

وی با اشاره به دشمن غرب با ملت‌های مستقل و آزادیخواه در عین ادعای نگرانی برای آنها، گفت: تحریم‌های غرب ملت ایران را هدف گرفته و در حوادثی چون سقوط هواپیماهای مسافربری که نوعاً به دلیل نقص فنی ناشی از تحریم‌هاست، چه کسی غیر از مردم کشته می‌شود؟

محمدی ادامه داد: مردم ما همواره نشان داده‌اند تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند که نمونه آن رشد کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و ... است که همه در شرایط تحریم اتفاق افتاده است.

«تشدید تحریم‌ها باعث می‌شود خودباوری و استقلال کشور ما برای دیگر ملت‌ها مثال زدنی شود و آنها را به این باور برساند که بدون وابستگی به قدرت‌ها، یک ملت می‌تواند به قله‌های پیشرفت، عزت و سربلندی برسد و این خود تهدیدی برای غرب است».

این عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: اصولاً کشور ما از دیگر ملت‌ها ارتزاق نکرده و حامل پیام معنویت، صلح عادلانه، اخلاق، انسانیت و عقلانیت برای ملت‌هاست در حالیکه دشمنان این ملت سابقه تجاوز و ارتزاق از دیگر ملت‌ها را دارند.

محمدی افزود: امکان دارد تحریم‌ها در کوتاه‌مدت ما را به سختی بیاندازد ولی در بلندمدت به علت ظرفیت‌های بالای ایران اسلامی به نفع ماست و ما را خودکفا و توانمند می‌سازد.

وی ادامه داد: اخیرا گروه مشاوران اقتصادی کاخ سفید طی گزارشی به اوباما که در روزنامه واشنگتن پست مورخه 3 آبان 91 منتشر شده، اعلام کرده‌اند که در صورت تداوم تحریم‌ها، جمهوری اسلامی در سال 2014 به صادرات غیرنفتی بالغ بر 120 میلیارد دلار در سال می‌رسد.

«در این گزارش که این جبران فروش نفت ایران را می‌کند و ایران پس از این مرحله به رشد بالای اقتصادی غیر وابسته به نفت خواهد رسید که این تهدیدی برای آمریکا خواهد بود».

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر ما سال‌ها پیش از این خود فروش نفت را قطع می‌کردیم، در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه علمی بدون اتکا به پول نفت رشد بیشتری داشتیم.

محمدی در عین حال تأکید کرد: همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولیت‌پذیری همگانی سبب می‌شود گذر از این مرحله به سرعت و سهولت صورت پذیرد.

وی با اشاره به الهام بخشی جمهوری اسلامی در دنیا گفت: پیام انقلاب ما به دنیا، اسلام خواهی، خودباوری، عزت‌طلبی، استقلال طلبی، مبارزه با نظام سلطه و گفتمان باطل در سطح جهان است.

محمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران گفتمان جدید نظام بین الملل مبتنی بر آرمان‌های جهانی اسلام را ایجاد و تبیین کرده و مدیریت جهانی بر اساس عقلانیت، معنویت، انسانیت، صلح عادلانه که در آن نظام چند قطبی، همه کشورها و نه برخی قدرت‌های سلطه‌طلب تأثیر گذارند از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه این گفتمان در بیانیه اجلاس نم به خوبی دیده می‌شود و این نشان از همراهی کشورها با آرمان‌های ایران اسلامی دارد، موضع کشورهای عضو عدم تعهد در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی را نمونه این موارد دانست.

«هراس غرب از ساماندهی جبهه مقاومت اسلامی و گسترش بیداری اسلامی، بیداری ملت‌ها و خودباوری آنها و شعارهای مردم در کشورهای منطقه گواهی دیگر بر الهام‌بخشی ایران اسلامی در بیداری ملت‌هاست».

محمدی ادامه داد: ایران اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در جهان به یکی از قدرت‌های اصلی تبدیل شده و از این روست که قدرت‌های زورگو و سلطه‌طلب در دنیا در مقابل آن صف کشیده‌اند و هر روز تحریم‌ها و فشارها بر مردم ما را افزایش می‌دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس اظهار داشت: نظام سلطه درصدد است پیام اسلام خواهی، عدالت خواهی، عزت‌طلبی، آزادگی، استقلال خواهی، مبارزه با ظلم ملت ایران به دنیا نرسد.

محمدی افزود: آنها می خواهند مانع آن شوند که جمهوری اسلامی به الگویی برای دیگر ملت‌ها تبدیل شود لیکن گفتمان انقلاب اسلامی که نظم غلط حاکم در جهان را به چالش کشیده و مبتنی بر آرمان‌های جهانی اسلام است، توسط ملت‌های دنیا شنیده شده است.

«چشم‌انداز جهانی نویدبخش تحولات جهانی از جمله نظام چندوجهی، جایگزینی قطب‌های سنتی توسط مجموعه‌ای از کشورها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با خواستگاه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است».

وی با بیان اینکه قدرت‌های جدید جایگزین قدرت‌های سنتی خواهند شد، تصریح کرد: این شرایط به کشورهایی مانند ایران امکان می‌دهد یک مدیریت عادلانه و مشترک که در آن نظم عادلانه و انسانی و صلح عادلانه جایگزین نظم ظالمانه کنونی می‌شود را اعمال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر