۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۱۵۸۳
استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقتصاد مقاومتی نیز یک نوع پدافند غیرعامل است که وقتی کشورهای متخاصم تلاش می‌کنند به هر نحوی به کشور ضربه بزنند، بتوان با آن‌ها مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی قاسم سلیمانی دشتکی 25 اردیبهشت‌ماه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پدافند غیرعامل صرفا به ابعاد نظامی خلاصه نمی‌شود و اموری که هر یک از مسئولین انجام می‌دهند به نحوی پدافند غیرعامل است.

سلیمانی دشتکی افزود: به عنوان مثال زیرساخت‌های عمومی مانند راه‌ها، راه آهن، آب شرب سالم و بهداشت و درمان در این حوزه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس جاده‌های بهتری برای انتقال کمک‌ها از استان‌های مرکزی به خوزستان وجود داشت، امکان کمک به رزمنده‌ها بیشتر می‌شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:جاده‌ها هم از لحاظ کاهش مسافت و هم از لحاظ استتار نظامی، حمل و نقل مواد اولیه و کالاهای تولیدی از حوزه خلیج فارس به استان‌های دیگر می‌توانند در حل مشکلات کشور موثر باشند.

سلیمانی دشتکی افزود: آب شرب سالم نیز کمک زیادی به پیشگیری از بیماری‌ها می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید به گونه‌ای باشد که در بین مردم رواج یابد که در این مورد صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اگر مردم در اقصی نقاط استان با مسائل پدافند غیرعامل آشنا باشند می‌توانند در شرایط مختلف کمک کنند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی نیز یک نوع پدافند غیرعامل است که وقتی کشورهای متخاصم تلاش می‌کنند به هر نحوی به کشور ضربه بزنند، بتوان با آن‌ها مقابله کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل تغییر و تحولات اقتصادی خارجی بیمه می‌کند و می‌تواند اثر آن‌ها را بر کشور کاهش دهد.

سلیمانی دشتکی در پایان گفت: اگر اقتصاد کشور به منابع، نیروی انسانی و داشته‌های داخلی متکی باشد، تحریم‌های احتمالی اثر کمتری بر کشور می‌گذارند که این دستاورد به وسیله پدافند غیرعامل به دست می‌آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر