۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۱۵۸۲
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر همه زیرساخت‌های حیاتی کشور با رعایت نکات پدافند غیر عامل ساخته شوند، خود به خود از تهدیدات احتمالی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به شهرکرد در نشست کارگروه پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و مقابله با تهدیدات دشمن می‌شود، پدافند غیرعامل را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: دفاع بخش عمده‌ای است که می‌تواند مانند به کارگیری سلاح جنگی و دفاع مسلحانه باشد که دفاع عامل است و یا تحرکات دیپلماتیک و استحکام‌سازی درونی در همه ابعاد باشد، که به دفاع غیر عامل شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دو دفاع مانند بال‌های پرندگان مکمل یکدیگر و بازدارنده هستند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه اولویت با انجام اقداماتی است که از بروز جنگ جلوگیری می‌کنند، تصریح کرد: در صورتی که جنگ رخ دهد باید اقداماتی انجام داد که میزان آسیب‌ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: جنگ صرفا به جنگ نظامی محدود نمی‌شود و یکی از اقدامات موثر در مقابل هر نوع جنگی، پدافند غیر عامل است.

وی ساختمان سایت‌های هسته‌ای در کشور را نمونه بارز به کارگیری مسائل پدافند غیرعامل دانست و گفت: استفاده از فناوری بومی یکی از این نکات است که دشمن نمی‌تواند با آن مقابله کند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل افزود: این سایت‌ها در اعماق زمین ساخته شده‌اند و دشمن نمی‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد.

وی اظهار کرد: سایت‌های هسته‌ای به صورت پراکنده ساخته شده‌اند که این نکته نیز از نکات به کارگیری اصول پدافند غیرعامل در ساخت این سایت‌ها است.

وی تصریح کرد: اگر همه زیرساخت‌های حیاتی کشور با رعایت نکات پدافند غیر عامل ساخته شوند، خود به خود از تهدیدات احتمالی جلوگیری می‌کند.

  معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت: اگر در کلیه اورگان‌ها، بانک‌ها، پلیس بعلاوه ده و...که با رایانه سر و کار دارند مبانی سایبری رعایت نشوند، کارشان با یک حمله سایبری مختل می‌شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: در جریان جنگ تحمیلی شش شهر کشور با 100 درصد آسیب مواجه شدند و با این وضع این جنگ تنها جنگی است که دشمنان نتوانستند خاک کشور را به تصرف درآورند.

کارگاه دو روزه پدافند غیرعامل در حوزه‌های پدافند غیرعامل زیستی، سایبری، کالبدی و استحکام‌سازی برای آموزش نمایندگان دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر