۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۱۳
مدیر کل پدافند غیر عامل با حضور در همایش علمی امدادی اعضای کارگروه امداد و نجات استان گفت : امدادگران پر جنب و جوش هلال احمر سربازان خط مقدم در حوادث و بحران ها هستند که قابل ستایش و تقدیر می باشند .

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گیلان با تبریک هفته هلال احمر گفت:هلال احمر نهادی خوشنام و مورد اعتماد مردم است که کارکنان و اعضای داوطلب آن شایسته ترین خدمات را به مردم ارایه می دهند.
محمد مرادی  با تاکید بر فراگیری آموزشهای امدادی افزود: آموزش ها باید به صورت مستمر و از طریق رسانه باشد تا بیشترین تاثیر را دارد و مردم می توانند در حین استراحت و تماشای تلوزیون این آموزشها  کلیدی را فرا گیرند.
وی با اشاره به عملکرد خوب هلال احمر در بحث پدافند غیر عامل  گفت:هلال احمر استان یکی از فعالترین کارگروههای پدافند غیر عامل می باشد که در
بحث امداد و آموزش پیشرفت های قابل توجهی داشته است وی تصریح کرد:در حال حاضر طرح جامع پدافند غیر عامل و شناسایی نقاط خطر آفرین استان بر اساس میزان جمعیت و راههای مقابله با بحران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال تدوین می باشد.

**گیلان در منطقه زلزله خیز قرار دارد

در ادامه سیاوش غلامی یکی از مدرسین برجسته هلال احمر استان در این همایش گفت: ایران کشوری حادثه خیز است که بیشتر بلایای طبیعی شناخته شده در جهان در کشور ما به وقوع پیوسته و تنها راه مقابله با حوادث و بحران آموزش همراه با تکرار و تمرین می باشد.
وی با اشاره به کشته شدن قریب به ۲۰۰ هزار نفر درزلزله های قرن اخیر افزود: بیشتر نقاط ایران و به تبعه آن گیلان در منطقه زلزله خیز قرار دارد و ما باید این مهم را بپذیریم که هر لحظه ممکن است این اتفاق ناگوار در هر منطقه رخ دهد و تنها راه مقابله و کاهش خسارات و تلفات داشتن دانش امدادی صحیح و نکات کلیدی می باشد .
سیاوش غلامی گفت: مردم باید امدادگر خود باشند و با فراگیری امداد و کمک های اولیه و حفظ خونسردی و مدیریت درست در هنگام وقوع حادثه امدادگر خانواده خود باشند که این مهم بدون پرداخت هزینه توسط هلال احمر در هر زمان امکان پذیر می باشد .
این دوره آموزشی  یک روزه  با همت معاونت آموزش هلال احمر استان و حضور ۷۰ تن از مدیر ان کل و اعضای کارگروه  امداد و نجات پدافند غیر عامل استان و کارکنان هلال احمر در ساختمان مرکزی هلال احمر برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر