۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۱۴۶۲
استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: این استان میزبان تأسیسات مختلف در حوزه‌های نفت، گاز و هسته‌ای است که از لحاظ پدافند غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد.
مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در آیین راه‌اندازی پدافند قرارگاه زیستی در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف در کشور دارد اظهار داشت: استان بوشهر درزمینه پدافند کالبدی میزبان سرمایه گذاری بیش از 120 میلیارد  دلار از مستحدثات و سرمایه‌های اقتصادی کشور است

وی با اشاره به اینکه صنایع مهمی در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر است گفت: استقرار صنایع، کارخانه‌ها، تاسیسات صنعتی در پارس جنوبی، نیروگاه اتمی و در نواحی مرکزی و شمالی اهمیت آن را حتی نسبت به سایر استانهای صنعتی بیشتر کرده است.

استاندار بوشهر، این استان مرزی را گلوگاه واردات مواد غذایی، کودها و سموم دانست و افزود: واردات این کالاها به سلامت و امنیت غذایی ارتباط  دارد که استان بوشهر گلوگاه واردات این نوع محصولات است.

سالاری با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه انرژی هسته‌ای دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است افزود: این استان به لحاظ پرتویی میزبان نیروگاه اتمی و جز 2 یا 3 استان پرتویی کشور است.

وی جایگاه مهم اقتصادی استان بوشهر به سبب ظرفیت‌های بالای آن ممتاز و در خورد توجه دانست و افزود: بخش قابل توجهی از درآمد سالانه ملی از استان بوشهر تامین می‌شود که وقفه و اخلال در تاسیسات و صنایع یاد شده به اساس و حوزه اقتصادی کشور لطمه وارد می‌کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش طرح‌های صیانتی در حوزه پدافند غیر عامل بیان کرد: با توجه به اهمیت تاسیسات و منابع موجود در استان بوشهر و تاثیر آن در روند اقتصادی کشور مراقبت از این امکانات نیاز به عزم ملی دارد.

سالاری، با بیان اینکه استان بوشهر باید در طرح‌‌های پدافند غیرعامل در اولویت قرار گیرد گفت: این استان میزبان تاسیسات مختلف در حوزه‌های نفت، گاز و هسته‌ای است که از لحاظ پدافند غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد.

در این مراسم با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پدافند قرارگاه زیستی در استان بوشهر راه‌اندازی و استاندار بوشهر بعنوان فرمانده آن منصوب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر