۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۱۴۳۱
معاون فرماندار بانه:
معاون فرماندار بانه گفت: كارگروه هاي پدافند غير عامل بايد اقدامات پيشگيرانه را در بحث پدافند غيرعامل در دستور كار قرار دهند.
 جعفر توان شامگاه چهارشنبه در كارگروه پدافند غير عامل شهرستان بانه گفت: قبل از وقوع هر حادثه اي بايد برنامه هاي پيشگيرانه را به كار گرفت.
او افزود: يكي از مهمترين اقدامات در زمينه پدافند غير عامل آموزش است آموزش هايي كه انجام مي شود بايد كاربردي و جنبه اجرايي داشته باشند.
وي تاكيد كرد: آموزش بايد درست و به موقع انجام شود با پيشگيري و اموزش، ميزان خسارت به محيط به حداقل ممكن مي رسد.
او به بيانات مقام معظم رهبري در بحث پدافند غيرعامل اشاره كرد و افزود: پدافند غير عامل مانند مصونيت بخشي به بدن است در واقع پدافند غير عامل بي اثر كردن خطر است. 
معاون فرماندار بانه گفت: يكي ديگر از مسايل مهم در پدافند غير عامل اين است كه قرارگاه هاي زيستي، سايبري و فضاهاي مجازي مورد توجه قرار گيرند.
وي به ساخت و ساز در مجتمع هاي تجاري اشاره كرد و افزود: متاسفانه اكثر مجتمع هاي تجاري پاركينگ ندارند و اين موضوع به يك معضل بزرگ براي شهر تبديل شده است.
توان با بيان اينكه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بحث پدافند غير عامل اهميت ويژه اي دارد، افزود: در سال اقدام و عمل بايد اقدامات مهم را در بحث پدافند غير عامل انجام داد و در ساخت و سازها مباني پدافند غير عامل رعايت شود.
او تاكيد كرد: مسوولان كارگروه هاي يازده گانه پدافند غير عامل كه مشخص شده اند بايد تا هشتم خرداد جلسات درون كارگاهي را برگزار و گزارش عملكرد خود را بر اساس سياست گذاري هاي جديد به دبيرخانه شوراي پدافند غير عامل شهرستان ارائه دهند.
وي افزود: بايد تناسب و هماهنگي بين عملكرد كارگروه ها با جلساتي كه در شهرستان برگزار مي شود مشخص باشد و مسوولان كارگروه ها اين امر را جزو برنامه هاي خود قرار دهند.
در اين جلسه اعضاي كارگروه ها مختلف به مشكلات و موانع برنامه ريزي در زمينه پدافند غير عامل اشاره كردند و يكي از مهمترين موانع را كمبود بودجه و اعتبارات در اين زمينه عنوان كردند.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركزاستان كردستان واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر