۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۱۳۷۸
تفاهم نامه همکاری های تخصصی مشترک فی ما بین بنیاد نخبگان استان خوزستان و انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان در راستای تقویت هرچه بیشتر تعاملات علمی- تخصصی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان خوزستان، این تفاهم نامه که به منظور هم­ افزایی و ایجاد زمینه­ های گسترش همکاری­ های بنیاد نخبگان خوزستان و انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران و به کارگیری ظرفیت­های علمی- تخصصی طرفین به امضا رسید، به نمایندگی رییس بنیاد نخبگان" دکتر علیرضازراسوندی" و نمایندگی رئیس انجمن پدافند غیر عامل "مهندس خسرو پیرهادی" منعقد شد که با موضوعات مختلفی اجرایی می شود.


شناسایی، پایش و توانمندسازی سرآمدان حوزه های مختلف پدافند غیر عامل، راه اندازی کار گروه های تخصصی پدافند غیر عامل، امکان استفاده مشترک از ظرفیت­ها، قابلیت­ها و فعالیت­های مطالعاتی و تحقيقاتي، پژوهشی در حوزه­های مختلف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران؛ طراحی و اجراي پروژهای مورد نياز در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران؛ برگزاری همایش­ها، کنفرانس­ها، کارگاه­های مشترک و دوره­های آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران؛  تهیه، تدوین وترجمه منابع، چاپ کتب آموزشی جهت ارتقای سطوح علمی مخاطبین و جمعیت هدف در حوزه­های متعدد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران؛ ارائه خدمات علمی- نظارتی و مشاوره­ای در موضوعات مرتبط با نیازهای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و طراحی و اجرای نشست­های علمی و تخصصی مورد نیاز در زمینه­های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از موضوعات این تفاهم نامه است.

 



بنیاد نخبگان استان خوزستان طبق مفاد این تفاهم نامه متعهد است که پشتیبانی در جهت طراحی، تدوین، نظارت و برگزاری دوره­های آموزشی تحقیقاتی عمومی و تخصصی و برگزاری همایش­ها، کنفرانس­ها و کارگاه­های مشترک در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در دستگاه­ها، همکاری و هماهنگی در جهت برگزاری و پشتیبانی از همایش ها و نشست های تخصصی مرتبط با  انجمن علمی، اجازه درج آرم و لوگوی بنیاد در مستندات، کتب، نشریات به انجمن (با اخذ مجوز در موضوعات معین) بخشی از تعهدات بنیاد نخبگان جهت اجرای این تفاهم نامه است.

 




همچنین انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان وظایفی دارد که مستندسازی نشست­های علمی حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران؛- مشاوره و راه اندازی اتاق­های فکر با موضوعات پیشنهادی بنیاد و انجمن؛ برگزاری و اجرای نشست­های علمی- تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با حضور نخبگان و استعدادهای برتر استان خوزستان؛- تدوین دستورالعمل و آئین نامه­های مورد نیاز در زمینه شناسایی سرآمدان حوزه های مختلف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و انجام بازدیدهای علمی از مراکز علمی در داخل و خارج از کشور به سفارش بنیاد؛ تهیه بانک اطلاعاتی از مستعدین و سرآمدان استان خوزستان با موضوع پدافند غیر عامل و موارد این چپنینی بخشی از تعهدات انجمن علمی پدافند غیر عامل است که برای اجراسازی این تفاهم نامه باید طبق این مفاد عمل کند.

 

 

 

رییس بنیاد نخبگان خوزستان در این جلسه با اشاره به روش اجرایی این تفاهم نامه گفت: مراحل عملیاتی شدن این توافق نامه با تشكيل یک کمیته اجرايي شامل نمايندگان انجمن و شهرداری هر سه ماه يكبار جهت نظارت و راهبری توافق­نامه صورت مي­گیرد.

دکتر علیرضا زراسوندی اظهار کرد: مدت زمان توافق نامهاز تاريخ انعقاد به مدت 2 سال است که در صورت توافق طرفين برای مدت مشابه تمديد مي­شود. همچنین تامین اعتبار طرح های آموزشی، مطالعاتی، مشاوره ای و اجرایی مستلزم عقد قرارداد مشترک فی­ مابین است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان خوزستان، اين تفاهم نامه در شش ماده و در دو نسخه كه هركدام حكم واحد است،  در تاريخ 28/01/1395 تنظیم و به امضای طرفین رسید و طرفین اجرای مفاد آن را پذیرفتند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر