۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۰۸۹۸
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان:
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۱ هزار هکتار مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی و علف‌های هرز موجود در سطح باغات و اراضی زراعی لرستان انجام می‌شود.

مجید جوادی با بیان اینکه 350 هزار هکتار مبارزه با علف هرز در لرستان انجام شده، اظهار داشت: استان لرستان در بحث مبارزه با علف‌های هرز، جز سه استان برتر کشور است.

وی یکی از اصلی ترین ابزار مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات را استفاده از روش های کنترل بیولوژیک دانست و افزود: هدف ما این است که کشاورزان به جای استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی، از روش‌های کنترل تلفیقی مانند استفاده از جلب کننده‌ها و حشرات و دشمنان طبیعی آفات استفاده کنند و تا جای ممکن مصرف سم و کود را در محصولات خود کاهش دهند.

وی افزود: در سال زراعی گذشته هشت هزار هکتار مبارزه بیولوژیکی در استان انجام شده که معمولا برای محصولات، نخود، ذرت، گوجه فرنگی و باغات انار بوده است و در سال زراعی امسال نیز که به تازگی آغاز شده، انجام 11 هزار هکتار مبارزه بیولوژیکی را در برنامه داریم.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: روش‌های مختلفی برای مبارزه با علف هرز وجود دارد و علاوه بر مبارزه شیمیایی، از روش مبارزه‌های بیولوژیک نیز استفاده می‌شود، اما در بحث مبارزه با علف هرز در مزارع گندم، بیشتر از روش شیمیایی استفاده شده است.

جوادی با بیان اینکه جهاد کشاورزی لرستان اعتبار کافی برای سم‌پاشی مزارع آفت‌زده ندارد، تصریح کرد: هزینه سم‌پاشی بر عهده خود کشاورزان است و جهاد کشاورزی فقط می‌تواند نسبت به ارائه توصیه‌ها و راهکارهای فنی اقدام کند کمااینکه اگر سم‌پاشی به‌موقع و در زمان اصولی انجام نشود، تأثیری بر کنترل آفت ندارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر