۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۵۷
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: توسعه اقتصادی مهم ترین مولفه امنیت ملی و مطالبه مردم است.
آقای شمخانی در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی با طرح این سئوال که چرا مهم ترین و اولی ترین مولفه امنیت ملی امروز مسئله اقتصادی است ، گفت : البته اقتصاد همواره یکی از مولفه های مهم در امنیت ملی بوده و امروز بخاطر اقتصاد پایه بودن اغلب تهدیدات داخلی ، مهمترین مولفه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد در صدر مطالبات مقام معظم رهبری قرار دارد ، افزود :‌ اقتصاد یکی از مهمترین مولفه های امنیت ملی ما است و مختص به سال 94 نیست بلکه در سال های 93 و 92 و 90 و سال 57 هم اینگونه بود.

شمخانی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای قدرت چانه زنی یک ملت قدرت اقتصادی و امروزه مطالبات و نیازهای مشترک مردم در اقشار مختلف ، اقتصادی است ، گفت : بسیاری از موضوع ها مانند افزایش طلاق ، بزهکاری ، افزیش زندانیان ، اعتیاد و حتی خیلی از کشمکش های سیاسی برای صندلی قدرت اقتصادی است. 

شمخانی افزود : در حقیقت نسخه درمان این دشواری ها را در اقتصاد مقاومتی دنبال می کنیم و مهمترین و اولین اولویت ما برنامه اقتصادی است اما گرفتار استمرار چرخه فرامحرومیت ، انباشت مطالبات بدون پاسخ ، فساد و اختلالات امنیت اقتصادی از بیرون و درون هستیم.

وی گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از حالت کمیته امداد بیرون بیائیم و باید مردم را توانمند کنیم و این وظیفه حکومت و حاکمیت است.

شمخانی تصریح کرد : عقب ماندگی تفاوتی با انهدام زیرساخت های اقتصادی ندارد و تفاوت جنگ و اقتصاد در این است که جنگ قابل تبیین و قابل لمس است ولی اقتصاد به راحتی قابل لمس نیست .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر