۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۷۳۲
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش کرمانشاه در مراسم تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقات پدافند غیر عامل گفت: دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی می خواهند جوانان ما را از درون تهی کنند وسپس با رواج شبهات و شایعات به اهداف خود دست بیابند.
سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات پدافند غیر عامل و در جمع دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده این مسابقات اظهار داشت: یکی از کارکرد های آموزش و پرورش بحث انتقال میراث فرهنگی از نسل گذشته به نسل آینده و بازسازی اجتماعی است .
وی با اشاره به لزوم حفظ میراث فرهنگی گذشتگان گفت: ما در آموزش و پرورش علاوه بر انتقال میراث فرهنگی گذشتگان به نسل آینده بایستی توسط برنامه های در حال اجرا در بروز رسانی و بازسازی این فرهنگ کوشا باشیم تا بدین وسیله بتوانیم خودمان و فرهنگمان را بیمه کنیم .
محمدی با اشاره به اهمیت وجود هوشیاری در برابر دشمنان، پدافند غیر عامل را بعنوان روش درست مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهداف دشمن در ایجاد اختلال در کشور و تیز بینی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) سازمان پدافند غیر عامل به فرمان ایشان در سالهای اخیر تشکیل شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه به اهداف مورد نظر آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: برگزاری یادمان شهدا و شناساندن و انتقال اهداف و اعتقادات آنان به دانش آموزان و خانواده ها وتقویت بنیه اعتقادی و مذهبی آنان و همچنین انتقال راه شهیدان به نسل آینده از جمله اهداف مورد نظر است.
محمدی بر تشریح فرهنگ عاشورا بعنوان اصلی ترین فرهنگ سازی علیه تهاجم فرهنگی تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) در ساعات آغاز جنگ بعد از ارشاد مردم غافل در سپاه دشمن، به لقمه های حرام در شکم های جاهلان اشاره کرد که این خود یک پیام بزرگ در طول تاریخ برای تمام نسل هاست و اگر ما بتوانیم همین یک اصل را به طور کامل نهادینه کنیم به یک جامعه امن خواهیم رسید و کسی دیگر به دنبال لقمه ی حرام نیست و این مصداق پدافند غیر عامل است.
این مسئول همچنین ادامه داد: هدف آموزش و پرورش رسیدن به مفاهیم فرهنگی در حوزه پدافند غیر عامل است و رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بعنوان مسئول پدافند غیر عامل آموزش و پرورش استان برگزاری برنامه ها و مسابقات در حوزه پدافند غیر عامل را بر عهده دارد.
در این همایش برگزیدگانِ دانش آموز و فرهنگی مسابقات پدافند غیر عامل در بخش روزنامه دیواری، عکاسی و مقاله نویسی به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که در آبان ماه سال جاری برگزار شد با حضور مسئولین آموزش و پرورش و استانداری در بخش پدافند غیر عامل مورد تجلیل قرار گرفتند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر