۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۱۲
رئیس مرکز مدیریت حوادث استان بوشهر:
عبدالکریم دادجو گفت : اورژانس تنها بعنوان یک مجموعه از دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاهها در بحران و پدافند غیرعامل باید نگاه ویژه ای به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی داشته باشند.
عبدالکریم دادجو رئیس مرکز مدیریت حوادث استان بوشهرگفت: اورژانس تنها بعنوان یک مجموعه از دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاهها در بحران و پدافند غیرعامل باید نگاه ویژه ای به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی داشته باشند.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر از مجموع 45 پایگاه امداد و نجات در استان بوشهر 17 پایگاه در کانکس فعالیت می کنند.
دادجو گفت: فعالیت پایگاههای امداد و نجات در کانکس از زمان راه اندازی باید به مدت شش ماه تا یک سال باشد اما مدت زمان فعالیت برخی از پایگاههای اورژانسی در بوشهر10 سال است.
وی افزود: فعالیت پایگاههای اورژانس در کانکس شرایط کار در تابستان و زمستان را برای همکاران سخت می کند به گونه ای که در برخی زمانها آنان مجبور به ترک پایگاه می شوند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به ضرورت وجود پایگاههای اورژانس در جاده ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی ساخت پایگاهها را باید برای ارائه خدمات بهتر در برنامه های عمرانی خود قرار دهد.
دادجو گفت: فرسودگی سیستم ارتباطاتی از جمله مهمترین مشکل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان بوشهر است که نیازمند نوسازی و اضافه شدن تعدادی تکرار کننده در مسیر برای پوشش ارتباطی کامل در زمانهای عادی و غیرعادی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر تنها مجهز به یک دستگاه آمبولانس ای سی یو دار است کامل کردن نیازهای آمبولانسی و تامین حداقل در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس ای سی یو دار ضروری است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 80 دستگاه آمبولانس شامل 60 دستگاه بنز و 20 دستگاه تویوتا و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان بوشهر فعال است.
دادجو گفت: با تمام مشکلات فرارو درحالی که استاندارد کشوری برای رسیدن به صحنه حادثه در جاده ها 14 دقیقه است این شاخص در استان بوشهر هشت دقیقه است همچنین در شهرها نیز در سطح کشور هشت دقیقه و در استان بوشهر شش دقیقه ثبت شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون 45 پایگاه اورژانس شامل 33 پایگاه جاده ای، 11 شهری، و یک پایگاه هوایی در استان بوشهر فعال هستند.
دادجو گفت: علاوه بر این 10 پایگاه شامل یک پایگاه شهری و 9 پایگاه جاده ای هم از مصوبات برنامه پنجم توسعه است که با تامین اعتبار و مجوز جذب نیرو عملیات اجرایی برخی از آنها در سال آینده آغاز می شود.
وی گفت: این پایگاهها در منطقه های استراتژیک شامل خارگ، بندر ریگ، شهر عسلویه و ورودی خوزستان به بوشهر راه اندازی می شوند.
دادجو گفت: پایگاههای شهری اورژانس در مرکز استان و شهرستان ها و شهرهای 50 هزار نفر جمعیت و پایگاههای جاده ای نیز در فاصله 40 تا 50 کیلومتر راه اندازی می شوند که در استان بوشهر این میزان به 27 کیلومتر می رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر