۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خواسته مدير كل سازمان بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر بازديد از سايت پارچين فراقانونی بوده و در چارچوب قوانین این سازمان نیست.
اسماعیل کوثری ؛ به درخواست اخیر دبیر کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بازدید سریع بازرسان این آژانس از سایت پارچین واکنش نشان داد و گفت: این خواسته فراقانونی بوده و در چارچوب قوانین این سازمان نیست.

وی افزود: مسئولین سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مایل نیستند تا برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب قانونی پیشرفت کند لذا دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان هسته‌ای کشورهای 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای ممانعت از روند برنامه هسته‌ای ایران مطالبی را بیان می‌کنند که خارج از چارچوب قوانین است.

کوثری تصریح کرد: بیش از اين بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین بازدید کرده‌اند و هیچگونه انحرافی مشاهده نشد بنابراین درخواست بازدید مجدد از این سایت قابل قبول نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از مسئولان شورای امنیت ملی کشورمان در جلسه این کمیسیون موضوع مذکور را بررسی خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ يوكيا آمانو رئيس سازمان بين‌المللي انرژي اتمي امروز دوشنبه ١٤ اسفند در جلسه شورای حکام آژانس با اعلام آن که «نمی‌توان گفت مذاکرات با ايران پيشرفت داشته» از جمهوری اسلامی خواست تا «بدون تاخير بيشتر» امکان بازرسی از تاسيسات هسته ای پارچين را فراهم کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر