۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۵۱
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان به ریاست جمعیت هلال احمر استان، اولین نشست هماهنگی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، هدف از برگزاری این جلسه را تشریح اهداف شورا، تبیین وظایف کارگروه امداد و نجات و هماهنگی دستگاه های دست اندرکار امداد و نجات در سطح استان در حوزه شورای پدافند غیرعامل عنوان کرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی، اهتمام به مقوله آمادگی و پیشگیری است که این دو از اجزای مدیریت بحران به شمار می آید. همچنین آگاهی و شناخت از بحران به تنهایی کافی نیست و اصل بحران را حل نمی کند. برای حل این مشکلات علاوه بر شناخت می بایست با راه های مقابله با آن نیز آشنا شد و جامعه را نیز آگاه نمود.

علی عسکر ظاهری افزود: اگر نسبت به موانع و مشکلات کوچک در جامعه اطراف خود بی تفاوت باشیم، خود را در گرداب بزرگی می افکنیم که به آسانی خلاصی از آن ممکن نیست. آنچه مهم است، آگاهی از خطرات، احساس مسئولیت و اقدام به موقع است که با جدی گرفتن شورای پدافند غیرعامل و عملکرد آن می توان به این مهم دست یافت.

در ادامه این نشست، مدیرکل شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان طی سخنانی، ضمن تعریف پدافند غیرعامل و کلیات آن، از اصول پدافند و لزوم توجه همه جانبه به آن سخن به میان آورد و راه های مختلف و متنوع دفاع غیرعامل را به صورت کارگاهی ارائه نمود.

در پایان اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل به ارائه نظریات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در مورد بهبود وضعیت پدافند غیرعامل و راه های هماهنگی بیشتر و بهتر سخن گفتند و به برگزاری این گونه نشست ها تأکید کردند.

گفتنی است از وظایف کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل می توان به سازماندهی تیم های عملیاتی امداد و نجات در شرایط اضطراری و ارتقاء توانمندی های آن ها، انجام تمرینات و رزمایش های دوره ای به منظور حفظ و ارتقای توان تیم های عملیاتی، دستگاه ها و عموم مردم، برنامه ریزی و اجرای آموزش های عمومی و تخصصی جستجو و نجات برای تیم های مذکور و طراحی و پیش بینی تجهیزات و امکانات نجات برای شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن اشاره نمود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر