۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۷۸
همایش یک روزه پدافند زیستی در 6 حوزه کاری برگزار گردید.

در روز دوشنبه مورخ 26/11/94 همایش یکروزه پدافند زیتسی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور و ارائه مطالب معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و مخاطبین همایش روسای دستگاه های اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی، اعضاء هیات های علمی دانشگاه های بزرگ از جمله علوم پزشکی، دانشگاه لرستان، آزاد اسلامی واحد خرم آباد، پیام نور، مرکز تحقیقات  جهاد کشاورزی و ... راس ساعت 08:30 صبح شروع شد و تا اواخر  همین روز ادامه داشت.

در این همایش که اساتید نخبه دانشگاهی بومی استان در شش حوزه پدافند زیستی شامل 1- انسان  2- دام   3- نباتات  4- مجیط زیست و منابع طبیعی  5- غذا و دارو   6- آب آشامیدنی بودند،

آخرین یافته های علمی و روشهای مقابله با تهدیدات زیستی را بصورت مدون به کمک آخرین متدهای روز ارائه نمودند.

 آقای غضنفری معاون امور اقتصادی استاندار با بیان این مطلب که یکی از مهمترین مقوله های اقتصاد مقاومتی همین توجه به تهدیدات زیستی است و مصون سازی تولیدات از تهدیدات را خمیرمایه مقاومت و دفاع در حوزه اقتصاد کشاورزی دانستند و درک اهمیت موضوع و تلاش برای فرهنگ سازی در کلیه سطوح دفاع  زیستی را امری مهم و از شاخصه ها و مولفه های امنیت ملی عنوان نمودند.

 در ادامه دکتر ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این مطلب که ماهیت زندگی انسانی به گونه ایست که مخاطره و خطر جزء انکار ناپذیر معیشت وی می باشد توجه به تهدید و ایمنی سازی و خود را فارغ از خطر ندانستند را کار ملت ها و زمینه پایداری فعالیت در سطح پیرامونی دانستند.

سپس دکتر شاهکرمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ژنتیک، نقش سموم و آفت کش ها - دکتر نایب زاده  عضو هیات علمی دانشگاه لرستان درخصوص دام ، طیور ، شیلات - دکتر ناظر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص انسان، عذا و دارو دکتر آزادبخت از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی درخصوص  نباتات، محیط زیست و منابع طبیعی ارائه مطلب نمودند.

خاطر نشان می گردد این همایش با توان و همکاری علمی دانشگاه ها و کمک و کاربری دستگاه دهای عضو قرارگاه پدافند زیستی برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر