۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۲۵
دبیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای در سخنانی به طور تلویحی مدعی وجود نگرانی در بین کشورهای عرب همسایه ایران در زمینه ایمنی نیروگاه هسته‌ای بوشهر شد.
«یوکیا آمانو» دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی که در کویت حاضر است، در سخنانی راجع به برجام و مباحث نظارتی آن گفت: «آژانس بین‌المللی اتمی مشغول نظارت برای گام‌های ایران در اجرای  توافق تا ۱۸ ژانویه، روز  اجرای برجام ، بوده  و در آن موقع اعلام کرد که ایران به طور کامل به قول‌های خود متعهد بوده است.

 به نوشته خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، «وام» آمانو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کویت افزود: «ما درحال نظارت و تایید اقدام‌های ایران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌‌ای هستیم. اجرای توافق هسته‌ای به خوبی به پیش می‌رود اما نیاز داریم با تلاش زیاد شاهد انجام هر اقدامی آن‌هم به طور مناسب باشیم.»

 مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی در پاسخ به سئوالی پیرامون ایمنی تاسیسات هسته‌ای ایران در بوشهر که در مجاورت با بخش عرب‌نشین خلیج فارس است، ضمن بیان بحث درباره این موضوع با دولت‌های ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و بیان نگرانی درباره موضع ایمنی آن گفت: «من نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس در باره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر را جدی تلقی می‌کنم . این مهم است که ایران بداند ما آماده همکاری برای ارتقا ایمنی نیروگاه بوشهر هستیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر