۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۲۷
در حالی که طرف‌های مذاکره با ایران در مذاکرات هسته ای روزهای گذشته در قزاقستان از دستیابی به پیشرفت‌هایی خبر داده‌اند، رئیس جمهوری اسرائیل به یک مقام آمریکایی که در نشست قزاقستان شرکت داشت گفت که حکومت ایران «مایه ننگ و لکه آلوده‌ای برای جامعه بشریت است.»

ملت ایران همان زمان هم که انقلاب کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاد ابن موضوع را به خوبی دریافت که حق گرفتنی است و باید برای احقاق حق خود ایستادگی کند.

 فشارهای متعدد دنیای غرب بر ملت ایران برای منصرف کردن ملت از حقوق مسلم خود که نمونه بارز آن دستیابی به دانش هسته ای برای مصارف صلح آمیز است گواه این مدعاست که غرب حاضر نخواهد شد ایران را به عنوان کشوری قدرتمند و اثر گذار در صحنه بین المللی به شمار بیاورد.

 

در همین راستا تاکنون غرب از هیچ کوششی برای منصرف کردن ایران از رسیدن به حقوق خود فروگذار نبوده است، اما ایستادگی مردم و ملت ایران که با درایت رهبری معظم به وقوع پیوست، محاسبات پرهزینه و نقشه های متعدد دنیای غرب را با شکست مواجه ساخت.

اکنون اما غرب در حال بازنگری در رفتار خود با ملت ایران است و این همان فریادی است که ملت ما از ابتدای انقلاب سر می دهد چرا که تاکنون اشکال از ایران نبوده و این غربی ها بودند که با اتهام زنی به ایران سعی داشتند این گونه وانمود کنند که پیشرفت ایران خطری برای دنیا محسوب می شود.

در همین حال اما بازنده اصلی توافقات آلماتی کسی نیست جز اسرائیل چرا که چنین خبری برای رژیمی که موجودیت ان مسئله دار است و سابقه دشمنی آن با ملت ایران و مسلمانان همیشگی بوده هیچ تمایلی به مثبت بودن مذاکرات دنیای غرب با ایران ندارد.

می توان این گونه وانمود کرد که عامل اصلی بی نتیجه بودن مذاکرات ایران با 5+1 اسرائیل بوده است چرا که همواره تلاش کرده ایران را کشوری جنگ طلب و تهدیدی برای دنیا معرفی کند و از طریق لابی های خود در کشورهای مختلف این موضوع را دنبال کرده است.

در همین حال و در حالی که طرف‌های مذاکره با ایران در مذاکرات هسته ای روزهای گذشته در قزاقستان از دستیابی به پیشرفت‌هایی خبر داده‌اند، رئیس جمهوری اسرائیل به یک مقام آمریکایی که در نشست قزاقستان شرکت داشت گفت که حکومت ایران «مایه ننگ و لکه آلوده‌ای برای جامعه بشریت است.»

به گزارش روزنامه معاریو، شیمون پرز این سخنان را شامگاه پنج‌شنبه، دهم اسفند، در دیدار با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، که به اورشلیم، بیت‌المقدس، رفته بیان کرد.

دولت آمریکا خانم شرمن را به اسرائیل فرستاده است تا سران این کشور را در جریان جزئیات نشست‌ اتمی آلماتی قرار دهد.

نتانیاهو هم بلافاصله پس از پایان مذاکرات آلماتی مدعی شد که ایران با «فریب‌کاری، در صدد خرید وقت برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است» و نیز گفت که «بدون تهدید نظامی، ایران از برنامه اتمی‌ خود دست نمی‌کشد.»

در همین زمینه موشه یعلون، وزیر راهبردی اسرائیل، نیز روز پنج‌شنبه در مصاحبه با رادیوی این کشور به انتقاد تلویحی از کشورهای ۱+۵ پرداخت و ابراز «شگفتی» کرد که آیا «آن‌ها هنوز ماهیت ایران را نشناخته‌اند؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر