۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۹۹۶۴
درجلسه 74 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشورتاکیدشد؛
در جلسه 74 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ضمن بررسی سند جامع توسعه دریایی، بر لزوم توجه به خشکسالی به عنوان یکی از مشکلات آینده کشور توجه به سواحل جمعیت پذیر و ایجاد سکونت گاه های ایمن و منطبق با اصول پدافند غیر عامل در حاشیه دریاها نیز مورد تاکید قرار گرفت.
  به گزارش پایداری ملی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 74 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، شامگاه گذشته به ریاست دکتر 'محمدرضا مخبر دزفولی' در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.
در این جلسه، گزارش روند تدوین سند جامع توسعه دریایی کشور توسط معاون ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه و تشریح شد.
در این گزارش با اشاره به مشارکت و هم افزایی همه نهاد های مسئول در موضوع 'دریا' در تدوین این سند جامع توسعه دریایی کشور بر توجه به همه ابعاد نظامی و غیر نظامی فعالیت های دریایی تاکید شد.
در ادامه جلسه، اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی جزئیات سند جامع توسعه دریایی پرداختند و در این بررسی ها مواردی مانند تضمین حاکمیت پایدار و امنیت ملی کشور در حوزه دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی، استفاده از دریاها به عنوان میراث مشترک بشریت و دانش بنیان بودن صنایع دریایی را مورد تاکید قرار دادند.
سردار سرتیپ 'علی فدوی' فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه ضمن تشریح اهمیت امنیت خلیج فارس گفت: بر اساس پیش بینی های علمی تا افق 1404 بیش از 50 میلیون شبکه نفت روزانه، از خلیج فارس صادر می شود و اهمیت این آبراه راهبردی تا چند برابر افزایش خواهد یافت.
در ادامه بررسی سند جامع توسعه دریایی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به خشکسالی به عنوان یکی از مشکلات آینده کشور توجه به سواحل جمعیت پذیر و ایجاد سکونت گاه های ایمن و منطبق با اصول پدافند غیر عامل در حاشیه دریاها نیز مورد تاکید قرار گرفت.
بر پایه همین گزارش ادامه بررسی سند جامع توسعه دریایی به جلسه آینده موکول شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر