۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۸۴
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از واکسیناسیون 2 میلیون و 28 هزار رأس دام علیه سیاه زخم در آذربایجان غربی خبر داد.
حسین دهقانی اظهار داشت: بیماری سیاه زخم یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و از این‌رو تلاش برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری به صورت جدی در استان انجام می‌‌شود.

وی به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری سیاه‌زخم اشاره کرد و اذعان داشت: به منظور کنترل بیماری سیاه‌زخم، دام‌ها علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند تا از انتقال این بیماری در جمعیت دامی و یا انسان جلوگیری شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری سیاه‌زخم در استان آذربایجان غربی، 2 میلیون و 28 هزار رأس دام سبک و سنگین و تک سمی واکسینه شده‌اند.

این مسئول به عوامل انتقال این بیماری اشاره کرد و اذعان داشت: عامل انتقال بیماری شاربن نوعی باکتری است که عامل انتقال بیماری از دام بیمار به دام سالم و انسان می‌شود که این باکتری نیز از طریق تماس با دام یا فرآورده‌های آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

دهقانی به علایم بیماری سیاه زخم در دام‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تب، عفونت ناشی از بیماری سیاه زخم، کاهش تغذیه، لاغری، کاهش شیردهی، سقط جنین و افسردگی از جمله علائم بیماری شاربن در جمعیت دامی است.

وی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری سیاه زخم، تصریح کرد: تماس مستقیم با حیوانات آلوده، تماس با پشم، مو، پوست، استخوان، استنشاق افشانه‌های آلوده، خوردن گوشت و سایر مواد آلوده به باسیل شاربن، حشرات، گزش و انتقال خون آلوده به سایر حیوانات و انسان می‌تواند این بیماری را انتقال دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر