۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۳۶
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو فروند شناوری رزمی امریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.
 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ساعت 16:30 سه شنبه مورخ 22/10/94 دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

توقیف قایق آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی/ سپاه 10 نظامی آمریکایی را دستگیر کرد

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده اند. 

توقیف قایق آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی/ سپاه 10 نظامی آمریکایی را دستگیر کرد

سخنگوی کاخ سفید:رفتارایران باملوانان آمریکایی محترمانه و انسانی است

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید غروب سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت که واشنگتن در ارتباط با مقامات ایران اطمینان پیدا کرده است که ملوانان آمریکایی در شرایط امنی بسر می برند و رفتار مسئولین ایرانی با آن ها محترمانه است.

وی با بیان این که مقامات رسمی دولت آمریکا در تماس با ایرانی ها بطور مستمر شرایط این ملوانان را رصد می کنند ، گفت: نکته مهم و قابل توجه از نظر واشنگتن این است که مقامات ایرانی در تماس با آمریکایی ها به آن ها اطمینان داده اند که ملوانان مذکور می توانند بدون وقفه و بی هیچ مشکلی به سفر خود ادامه بدهند.

واکنش مقام ارشد دفاعی  به دستگیری ملوانان آمریکایی

مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست با بیان اینکه تا این لحظه، نشانه‌ای از اینکه اقدام ایران «خصمانه» بوده باشد وجود ندارد گفت: ایرانی‌ها رفتار خوبی با آمریکایی‌های بازداشت‌شده داشته‌اند که این به نوعی، خیلی حرفه‌ای بوده است.

تماس کری با ظریف

یک مقام آمریکایی مدعی شد که جان کری وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفته است. 

این مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد. 

یک مقام امریکایى می‌گوید اوباما در جریان بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران قرار گرفته و کرى هم با ظریف در ارتباط تلفنى است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر