۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۹۲۶۱
رزمایش پدافند غیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا، بعدازظهر شنبه با موفقیت برگزار شد.
جعفراحمدی فرماندار نکا همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: این روز فرصت مغتنمی برای تبیین بلایای طبیعی و پیشگیری در برابر زلزله و مقابله با آن در شرایط اضطرار است.

وی با بیان اینکه روش های پیشگیری همواره در کاهش خطرهای ناشی از بلایای طبیعی بسیار موثر هستند، افزود: کسب آمادگی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری است که باید روش های ایمنی و چگونگی کاربرد آنها آموخته شود.

فرماندار نکا اظهار داشت: پدافند غیر عامل بحث پیشگیرانه است که در مواقع ضروری در برابر حوادث با آمادگی کامل وارد شویم.

احمدی افزود: ضروری است که آموزش هایی برای آشنایی با بلایایی چون زلزله، تندباد، سیلاب و شیوه رویارویی با خطرهای ناشی از آن را به مردم آموخته شود تا همه ما در برابر این حوادث با آمادگی وارد شده و در خطرات از خود، خانواده و جامعه حفاظت کنیم تا شاهد کمترین آسیب های جانی و مالی باشیم.

وی گفت: اجرای پدافند غیرعامل در مراکز تولیدی و صنعتی را افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب پذیری احتمالی و بکارگیری تمامی ظرفیت های شهرستان در برابر تهدیدات طبیعی و اقدامات نظامی است که با دقت و سرعت انجام شد.

در این رزمایش یک روزه بخش های مختلف این کارخانه دچار ریزش و حریق فرضی شد که عملیات پدافند غیرعامل با سرعت عمل گروه های آتش نشان، امداد و نجات، تجسس و پشتیبانی انجام شد و آمادگی واحدهای عمل کننده مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این رزمایش پدافند غیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، راه، مخابرات، نیروی نظامی و انتظامی و مرکز فوریت های پزشکی 115 و... حضورفعال داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
علیرضا حاتم نیا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
1
0
لطفا یک جزوه آموزشی ویژه مدیران تهیه و راایه گردد تا مدیران در این سطح اظهار نظرهای مناسب ارایه نمایند. حوادث بیان شده چه ارتباطی با مباحث پدافند غیرعامل دارد. ای کاش مسئول محتررم پدافند غیرعامل نیروگاه حداقل ایشان را توجیه می نمود. ضمنا از این دست موارد در این پایگاه کم به چشم نمی خورد. لطفا در صورت برخورد با این گونه موارد یک جزوه مناسب برای شخص اظهار نظر کننده ارسال گردد.
پاسخ