۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۵۰
گلخانه هیدروپونیک شهرستان نرماشیر با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در این آیین گفت: در مناطق کم برخودار کمتر کسی از سرمایه گذاری استقبال می کند لذا این حجم سرمایه گذاری در نرماشیر جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه این طرح می تواند برای توسعه شهرستان مورد استفاه قرار گیرد، ادامه داد: کارخانه هیدروپونیک به عنوان طرحی بی بدیل در کشور است که برای اولین بار در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: حسن اینگونه اقدامات در زنجیره ای بودن آنها است.

وی تصریح کرد: با توجه به محصولات گسترده ای که در استان کرمان تولید می شود، می توان فرآوری های متنوعی از این محصولات را داشت.

رزم حسینی به بحران آب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان با مشکل جدی آب روبرو است که اغلب برخی ها خودشان را به بی خبری می زنند.

وی یادآور شد: بخش عمده بیماری های حوزه کشاورزی نیز به دلیل خشکسالی است.

وی تاکید کرد: کرمان به دلیل کم آبی موجود در استان کرمان باید به سمت گلخانه های هیدروپونیک سوق یابد.

رزم حسینی تصریح کرد: لازمه موفقیت این طرح آن است که این گلخانه به پژوهشکده ای تبدیل شود که کشاورزان و ملاکان بزرگ را جمع کرده و آموزش دهد.

وی اظهار داشت: موضوع بیمه و محیط زیست را نیز دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: امروز سه هکتار از مجموعه 12 هکتاری گلخانه هیدوپونیک شهرستان نرماشیر با حضور استاندار افتتاح شد.

سعیدی افزود: در این گلخانه خاک استفاده نمی شود و می توان از این گلخانه ها به عنوان کارخانه های دانش بنیان یاد کرد که در آن موضوعات تغذیه، میزان آب و دما مبتنی بر دانش روز است.

وی با اشاره به اینکه این گلخانه در کشور بی نظیر است ادامه داد: در مجموع 22 نفر از فارغ التحصیلان بومی در این گلخانه مشغول به کار شده اند.

وی میزان هزینه کرد در این گلخانه 17 میلیارد تومان است، عنوان کرد: پیش بینی می شود در مقایسه با کشت آزاد، بیش از 300 تا 500 تن محصول از هر هکتار این گلخانه برداشت شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این گلخانه ها بیمه نیروهای آن است که مذاکراتی برای حل این مشکل نیز صورت گرفته است.

مسئول این گلخانه نیز گفت: این گلخانه باطراحی کشور اسپانیا اجرایی شده است.

مشکی افزود: در این سه هکتار پیش بینی ها بر کشت علمی گوجه فرنگی تاکید دارد و بازار هدف آن کشورهای خارجی از جمله روسیه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر