۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۲۰۵
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف:
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: مانور مقابله و مواجهه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان ششم دی ماه در خوسف برگزار می شود.
 رضا محمودی زاوه صبح امروز در کمیته مقابله و مواجهه با بیماری آنفولانزا با اشاره به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و خسارات اقتصادی که این بیماری به شهرستان و استان وارد می کند، اظهار داشت: در صورت بروز بیماری و انجام عملیات معدوم سازی توسط شبکه دامپزشکی بجز خسارت و آسیب به سرمایه طیور شهرستان موجب تحمیل هزینه معدوم سازی معادل 3 هزار ریال برای هر قطعه طیور به دولت و سازمان دامپزشکی وارد می کند.

 وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی و ادارات مرتبط باید هماهنگی بین بخشی خوبی در مواقع وقوع بیماری و نحوه مقابله با آن داشته باشند، به ارائه روش های همکاری ادارات مرتبط با شبکه دامپزشکی پرداخت.

محمودی خاطرنشان کرد: در صورت بروز و تایید بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در منطقه تا شعاع یک کیلومتر از کانون بیماری تمام طیور صنعتی و بومی باید معدوم سازی شود و تا شعاع 10 کیلومتر از کانون بیماری مراقبت فعال بیماری انجام می گیرد.

معاون فرماندار شهرستان خوسف نیز ضمن مهم خواندن فعالیت‌های دامپزشکی در بهداشت مواد غذایی و تولید فرآورده خام دامی با کیفیت و رساندن آن به دست مصرف کننده از زحمات شبکه دامپزشکی شهرستان در این زمینه تقدیر کرد.

سید محمدعلی صباغی با حساس خواندن بحث مقابله با آنفولانزا از ادارات شهرستان خواست تا کمال همکاری را با شبکه دامپزشکی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر