۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۸۵
نشست انسجام بخشی بین دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت های تابعه وزارت نیرو در یزد برگزار شد.
میثم جعفرزاده در نشست انسجام بخشی بین دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت های تابعه وزارت نیرو در یزد ، رسالت مجموعه این وزارتخانه را تامین خدمات پایدار دانست و گفت : باید وضعیت خدمات به سمتی رود تا هیچ وقفه ای در خدمات رسانی ایجاد نشود .

وی با اشاره به مصرف 70 درصدی برق در بخش صنعت تأکید کرد: باید با ایجاد تعامل با صنایع از ایجاد مشکل برای مصرف کننده جلوگیری کنیم.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو مصرف کننده را در اولویت دانست و افزود : بحث مدیریت مصرف در شرایط اضطراری باید در اولویت قرار گیرد .

جعفرزاده با بیان اینکه استان یزد در بین استان های کشور کم ترین مصرف را در پیک داشته است، اضافه کرد: شرایط استان یزد در زمینه کمبود آب خاص است و لذا باید مدیریت راهبردی در حوزه آب داشته باشیم و مدیریت مصرف توسط مردم را در اولویت قرار دهیم. 

وی با اشاره به اینکه حوزه مدیریت مصرف اولویت بیشتری نسبت به تولید دارد، افزود : تابستان ها برآورد 600 لیتر در شبانه روز مصرف خانوار است و این حدود 30 الی 40 درصد مصرف خانوار را تشکیل می دهد که مدیریت مصرف می تواند تاثیر زیادی بر بحران آب داشته باشد.

در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: با توجه به کاهش 55 درصدی بارندگی و هم چنین افت شدید منابع آب زیرزمینی در 3 سال آینده باید برنامه ریزی بلند مدت در این زمینه صورت گیرد.

محمدحسین امامی با اشاره به ضعف استان یزد در ایجاد ظرفیت سوختی و فسیلی ، سرمایه گذاری در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی را راهکار مناسبی دانست. 


** افزایش پنج ساعتی پیک بار برق استان با هماهنگی صنایع

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد نیز در این نشست گفت: 70 درصد انرژی برق این استان در بخش صنعت مصرف می شود به همین دلیل با هماهنگی صنایع استان ، پیک بار را از 3 ساعت به هشت ساعت افزایش دادیم و لذا مجموع ساعت اوج بار نباید از یک هزار و 160 بار بیشتر شود.

محمدحسن صباغ زادگان افزود: با رعایت این اصل بود که در ماههای مهر و آبان پیک بار نداشتیم و توانستیم پیک سال را با یک هزار و 158 مگابایت یعنی دو درصد کمتر از یک سال گذشته ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت تولید برق استان هم اظهار داشت: متوسط تولید ما در تابستان 850 مگابایت است که 65 درصد مصرف استان را تعیین می کند. 

محمد جعفری اضافه کرد: اجرای طرح مدیا که از سال 94 آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد 30 مگابایت به افزایش تولید نیروگاه کمک خواهد کرد.

محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در ادامه این نشست گفت : تهیه موبایل ماهواره ای،خرید دیزل ژنراتور ،تهیه پایه های کامپوزیت با حمل راحت ،روشنایی سیار، برگزاری چندین مانور ، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه شریان های حیاتی ، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل ، جایگزینی لامپ های کم مصرف و استقرار مرکز 121 برای ارتباط مستقیم با مشترکان از جمله اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران توسط این شرکت بوده است.

در بخش دیگری از این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اظهار کرد: میزان بارندگی در استان یزد با متوسط بارندگی 55 میلیمتر در بلند مدت،50 درصد کمتر از میزان بلند مدت کشوری است . 

حسین غفوری با بیان اینکه استان یزد برای تامین آب ، وابسته به منابع زیرزمینی است گفت: با ادامه روند کنونی در سال های آینده منابع آب زیرزمینی نخواهیم داشت. 

وی اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیرعامل را اجرای خط دوم انتقال آب از کوهرنگ ،توسعه چاه های چرخاب و ... عنوان کرد. 


** یزد رتبه نخست کشور در کمترین هدر رفت و کیفیت آب در کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز اظهار داشت: مشخص کردن محدوده منابع آب با حصارکشی ، شناسایی تمام منابع آب مناسب در سطح استان ،جداسازی آب شرب از بهداشت ، استقرار تانکر و ایجاد ایستگاه برداشت آب شرب در شهر اردکان ، میبد و ... ، استفاده از سیستم نوین گندزدایی و حذف سیستم پودری و گازی و استفاده از سیستم Redo و Bako کسب رتبه اول در استفاده از این سیستم در سطح کشور اقدامات انجام شده توسط این امور در بحث مدیریت مصرف است.

علی اسلامی گفت: استان ما به شدت به آب انتقالی وابسته است و اگر یک شبانه روز آب انتقالی قطع شود با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشار به اینکه استان یزد با میزان هدررفت 18 درصد ، کم ترین میزان هدررفت را در سطح کشور دارد، افزود : ضمن آنکه سال گذشته رتبه نخست را از لحاظ کیفیت آب نیز در سطح کشور به دست آوردیم.

محمدرضا حاتمی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان هم در ادامه این نشست اقدامات انجام شده در مدیریت مصرف را جداسازی آب شرب و بهداشت ،حفر چاه مجزا در روستاها ، نصب آب شیرین کن در شهرستان های عقدا، بافق و بهاباد ، ایجاد مجتمع های آبرسانی در راستای تامین آب کافی برای روستاییان و آبرسانی سیارعنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر