۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۱
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از توطئه های غرب به سردمداری آمریکا و نوکران سرسپرده آنها در منطقه، گفت: آنها هنوز از غائله سوریه رهایی نیافته اند که به دنبال توطئه مذهبی در عراق هستند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله آقامجتبی تهرانی اظهار کرد: رحلت این عالم ربانی، معلم اخلاق، یار امام و رهبری، عزیزی که الگوی ایمان و تقوا بود و شاگردان زیادی را تربیت کرد را به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و شاگردان ایشان تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: آیت الله آقامجتبی تهرانی الگو، نمونه و معلم اسلام و اخلاق اسلامی بود که انشاءالله خداوند این عزیز را با رسول الله محشور بفرماید. ضایعه درگذشت ایشان را به بیت معظم ، برادران معزز و فرزندان ایشان هم تسلیت عرض می کنم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به حلول سال جدید میلادی و تولد حضرت مسیح این ایام را به مسیحیان تبریک گفت و تصریح کرد: اروپا و آمریکا را به پیروی از حضرت عیسی مسیح توصیه می کنم. بهتر است غربی ها پاکی و محبت را از این ولی الهی یاد بگیرند چرا که امروز به خاطر دوری از مکتب مسیح هر کجا پا می گذارند عایدی جز خونریزی و کشتار به همراه نمی آورند.

آیت الله موحدی کرمانی سالروز قیام 19 دی و 9 دی را گرامی داشت و عنوان کرد: در حقیقت این دو قیام نشان دهنده بیداری مردم کشورمان است و فراموش شدنی نیست. مردم در این صحنه ها نشان دادند که بیدار و آگاه هستند و بصیرت خود را در هر مقطع در پیروی از ولایت فقیه به خوبی نشان می دهند.

وی ادامه داد: هر چند فشار اقتصادی به مردم عزیز کشورمان مانند فشاری که دشمن در جنگ تحمیلی ایجاد کرد، وارد آمده است اما دنیا بداند که این مردم فرزند عاشورا و رمضان هستند و با اینگونه فشارها از صحنه خارج نخواهند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه افق روشن است و مردم به خوبی می دانند چه چیز رمز عزت و سعادتشان است، گفت: حماسه 9 دی سالروز حقیقت، تولی، تبری و حضور به موقع مردم در صحنه به دنبال شناختی که از دشمن کسب کرده بودند، بود. در 19 دی هم مردم قم به دلیل اهانتی که رژیم طاغوت در یکی از روزنامه ها به امام خمینی کرده بود به خیابان ها ریختند. این موضوعات نشان می دهد که این مردم هستند که میراث انبیاء را حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه به برکت بیداری مردم کشورمان، ایران و تعدادی از کشورهای منطقه آزاد شد، خاطر نشان کرد: من امیدوارم که این حرکت و بیداری نصیب غربی ها که دچار ظلم اقتصادی شده اند شود. سقوط آمریکا به پرتگاه اقتصادی و فروپاشی مالی در این کشور و کشورهای اروپایی ظلمی است که به مردم آنان می شود و امیدوارم که آنان نیز دچار بیداری شوند که این موضوع راهی جز تمسک به اقتصاد قرآن ندارد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ظلم تنها منحصر به خونریزی نیست اکنون دنیا پر از ظلم شده است. ظلم اقتصادی به معنای این است که 99 درصد زیر پای یک درصد له بشوند و امیدوارم این موضوع نشانه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسدران با طرح این سئوال که آیا وقت آن نرسیده که آمریکا و کشورهای اروپایی به خود بیایند؟ اذعان کرد: البته می دانیم که با مغزهای الکی نمی توان به حقیقت رسید اما بهتر است که سردمداران آمریکا و کشورهای اروپایی از سرنوشت شاه ایران، صدام، قذافی، نامبارک و شوروی پند بگیرند. چرا که بر اساس وعده ای که قرآن داده است حکومت با کفر ممکن است باقی بماند اما با ظلم باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: گزارش رسیده که با پهپادهای جاسوسی آمریکایی ها 3 هزار و 300 تن در پاکستان که اکثر آنها زنان و کودکان بوده اند کشته شده اند. از طرفی مسببان این امر برای کشته شدن 20 دانش آموز و 7 معلم اشک تمساح می ریزند در حالیکه دستهایشان تا مفرغ به خون مظلومان آلوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به آمریکایی ها یادآور شد: آنها فکر می کنند که آزادی فروش سلاح گرم در این کشور دلیل اتفاقاتی نظیر کشته شدن دانش آموزان و معلمان در یک مدرسه است اما بر فرض که فروش سلاح گرم را ممنوع کنند کسی که ناراحت است با سلاح سرد هم می تواند چنین فجایعی را به بار بیاورد. اگر می خواهند ریشه قضایا را بدانند بهتر است توجه داشته باشند که دین، ایمان و ارتباط با خداست که جامعه را آرام می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: غربی ها و نوکران آنها هنوز از توطئه سوریه خارج نشده اند توطئه مذهبی را در عراق و استانهای صلاح الین، انبار و موصل به راه انداخته اند. متاسفانه عربستان هم یکی از حامیان غرب و آمریکا در این توطئه هاست. توصیه من به سردمداران عربستان این است به جای اینکه دل به آمریکا خوش کنند اعتقاد به خدا را در خود تقویت کنند. نه اینکه بگویند شورای امر به معروفشان به منزلی که در حال برگزاری جشن کریسمس بوده است حمله کرده و 43 زن و مرد را دستگیر کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: تروریست های سوریه هم اخیرا به جان هم افتاده اند و 70 نفر را که از نیروهای خودشان بوده اند بر سر تقسیم اموال سرقتی از منازل مردم کشته اند. این نتیجه توطئه های غرب و آمریکا در کشورهایی نظیر سوریه است.

وی با اشاره به جنگ 8 روزه غزه تصریح کرد: اسرائیل در این جنگ 1200 منطقه غزه را بمباران کرد، حدود 8 هزار خانه آسیب دید و 42 ساختمان اداری و برخی مقرات امنیتی در حملات صهیونیست ها منهدم شد. اما حماس زنده و بیدار در پاسخ به این حملات 1300 موشک کوتاه برد و میان برد را به اسرائیل شلیک کرد و سران اسرائیل را وادار پناه بردن به پناهگاه ها کرد و این عزتی است که خداوند به انسانهای مبارز می دهد.

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های خوب حماس در طول حملات صهیونیست ها به غزه این بود که در جنگ اطلاعاتی با به دست آوردن تلفن افسران اسرائیلی درباره حملات آینده و عملکرد ارتش اسرائیل به آنها هشدار و جنگ روانی موثری را علیه بدنه ارتش این رژیم راه اندازی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر