۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۵۵
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده ارائه مشاوره تلفنی به هم استانی‌هایی است که دچار علائم سرماخوردگی هستند.
 فریبا کوشا اظهار کرد: با تغییرات جوی و سرد شدن هوا بروز بیماری‌های مختص این فصل مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان نیز به دلیل سرمای خشک هوا، تعداد هم استانی‌هایی که در آذرماه و آغاز تغییر هوا رو به سردی، به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کلینیک‌های تخصصی بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات تشخیصی به هم استانی‌های عزیز هستند، تصریح کرد: بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) برای پذیرش مادران باردار و کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و بیمارستان بوعلی برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به سایر افراد مبتلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه توان پذیرش و تشخیص موارد ابتلا به آنفلوآنزا را دارند و جای هیچ‌گونه نگرانی برای هم استانی‌های عزیز وجود ندارد.

وی همچنین به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نقش آموزش عمومی را بسیار تأثیرگذار دانست.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اگر شهروندان دچار تنگی نفس، درد عضلانی و سرفه شدید و تب بالا شدند برای دریافت مشاوره می‌توانند با ستاد هدایت دانشگاه تماس حاصل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر