۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۳۷
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کم‌آبی نوعی زلزله است و باید آن را جدی گرفت.
علی اوسط هاشمی در نشست شورای حفاظت از آب استان اظهار کرد: برای مدیریت آب و منابع آبی باید نشست‌هایی با حضور علما، ریش‌سفیدان، معتمدین و مردم برگزار شود تا مردم اهمیت آب و استفاده درست از منابع آبی را دریابند و حتی سفیرانی تحت عنوان سفیران آب باید در استان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب در استان باید همه در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم فکری این مشکل را مدیریت کنند، همچین راهکارهایی برای رفع این مسئله بزرگ نیز پیدا کنند همچنین برای این مسئله حتی می‌توان پلیس آب نیز ایجاد کرد.

استاندار بیان کرد: با حفاری‌های غیرقانونی برخورد قانونی یاید انجام شود تا منابع زیرزمینی حفظ شود.

هاشمی گفت: برای جلوگیری از انجام حفاری‌های غیرمجاز باید از طرف دادستانی استان مصوبه‌ای مبنی بر توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز تنظیم، تصویب و ابلاغ شود تا هر حفاری که اقدام به حفرغیرمجاز چاه می‌کند دستگاه حفاری آن توسط مراجع قانونی توقیف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اثرات کم آبی کمتر از زلزله نیست و می‌تواند بیش از زلزله هم تخریب به بار بیاورد لذا باید دانست که کم‌آبی خود نیز نوعی زلزله است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود تا بتوان از پیامدهای بعدی آن کاست.

وی گفت: در شرایط کنونی با 7.5 متر افت فشار سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی در سیستان و بلوچستان مواجه هستیم که این خود لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب را بیشتر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر