۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۶۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی مدون در بخش کشاورزی می توان ضمن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
 نیاز علی ابراهیمی پاک روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان آوج که با حضور فرماندار و مسئولین استانی و شهرستانی در محل جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: توجه به بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده غذای مردم در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است که در برنامه ریزی ها باید به آن توجه جدی شود.

وی افزود: در شرایطی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی مطرح کرده اند برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های این بخش ضروری است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: بخش کشاورزی در سالهای تحریم که به کاهش سرمایه گذاری در این بخش منجر شد توانست با رشد۵.۷ درصدی نسبت به سایر بخشها زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

وی اظهارداشت: بخش کشاورزی در شرایطی به رشد بیش از پنج درصدی رسید که میزان بارش ها و نزولات جوی کاهش یافت و بسیاری از امور را تحت تاثیر خود قرارداد.



ابراهیمی پاک گفت: اگر به بخش کشاورزی توجه جدی شود می توانیم با افزایش تولید ضمن تامین نیاز داخلی با صادرات محصول هم  به درآمدهای ارزی دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به توانمندیهای بخش کشاورزی در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: شهرستان آوج با توجه به شرایط آب و هوایی و اجرای طرح توسعه اراضی شیب دار فرصت خوبی برای تثبیت اشتغال و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی دارد.

ابراهیمی پاک کمبود نیروی انسانی متخصص، نبود برنامه ریزی منسجم و استفاده نامطلوب از منابع را از مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان برشمرد و یادآورشد: طرح های بخش کشاورزی باید بر اساس مطالعه و با هدف خاصی اجرا شود تا بتواند به تولید کمک کند.

وی همچنین ضمن قدردانی از خدمات افتخاری مدیر سابق، فریدون نقی زاده را به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان آوج معرفی کرد.

علی اکبر سلیمانی فرماندار شهرستان آوج نیز در این مراسم گفت: بخش کشاورزی با توجه به نقشی که در تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم دارد برای ما مهم است لذا تلاش می کنیم با حمایت لازم و رفع موانع تولید به توسعه این بخش کمک کنیم.



سلیمانی افزود : اگر درشهرستان آوج شرایط نسبی برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی فراهم شود شاهد کاهش بیکاری و مهاجرت و تثبیت اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی قادر است در توسعه شهرستان آوج نقش مهمی ایفا کند و با برنامه ریزی در افزایش سطح تولید و اشتغال به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

سلیمانی با بیان نقش برنامه های ترویجی در توسعه طرح های کشاورزی و تولید محصول بیان کرد: شهرستان آوج با داشتن موقعیت جغرافیایی و اراضی کشاورزی مناسب در صورت توجه بیشتر مسئولان جهاد کشاورزی می تواند در این بخش نقش بیشتری در تولید ایفا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر