۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۸۱
دبیر اجرایی دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات گفت: هزینه های نگهداری و تعمیرات در صنایع نفت ایران به دلیل نداشتن سیستم منسجم، سه تا چهار برابر کشورهای پیشرفته است و این امر قیمت تمام شده فرآورده های نفتی را افزایش می دهد.
حسین سالم باغی  در حاشیه دهمین کنفرانتس ملی نگهداری و تعمیرات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برخی از صنایع بزرگ از جمله صنعت هواپیمایی، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاهها و ذوب آهن از سیستم نگهداری و تعمیرات مناسبی برخوردارند ، اما وضعیت در صنایع متوسط و کوچک مطلوب نیست و عمر مفید تجهیزات و ماشین آلات را کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات ( نت) با هدف بازنگری ضوابط و ایجاد تسهیلات لازم در جهت توسعه نت در صنایع و کوشش در جهت ساماندهی ملی و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه برگزار می شود.

سالم باغی یادآورشد: توجه به سیستم های نگهداری و تعمیرات ، کاهش خطرات جانبی ، آلودگی های زیست محیطی، افزایش کیفیت تولید داخلی و کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح سیستم نگهداری و تعمیرات موجب خواهد شد که کمتر خط تولید صنایع متوقف شود ، گفت : هدف از برگزاری این کنفرانس ارزیابی شاخص های عملکرد در بخش های مختلف مانند نفت و گاز، نیروگاه، معادن، حمل و نقل، سدها و اسکله ها است.

سالم باغی افزود : یکی از سیاست های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه، توجه به مسایل زیست محیطی است و این موضوع به عنوان محور کنفرانس دهم انجمن نگهداری و تعمیرات انتخاب شده و تا آخرین دستاوردهای در حوزه نگهداری و تعمیرات در این بخش مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: یکی از عوامل موفقیت در اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها، برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات منسجم و اصولی در صنایع کشور است، اما در شرایط کنونی که کمبود نقدینگی در سطح صنایع کشور وجود دارد، این امر مورد غفلت واقع شد.

دبیر کنفرانس یاد شده افزود : امروز ثابت شده چنانچه سیستم های نگهداری و تعمیرات به شکل اصولی اجرا شود، قیمت تمام شده محصول کاهش می یابد اما یکی از مشکلات در این حوزه نداشتن اعتقاد به سیستم های نگهداری از سوی برخی از مدیران سازمان و دستگاه های اجرایی است.

سالم باغی خاطر نشان کرد: مشکلات حوزه نت بکارگیری روش های سنتی در این زمینه است ،در حالی که دنیا در این بخش به سمت روش های مکانیزه گام برداشته و کشورهای مختلف مدیران خود را برای استفاده از فناوریهای جدید در این بخش تشویق می کند.

وی در پایان اظهارداشت : این کنفرانس که به منظور ساماندهی صنعت نگهداری و تعمیرات و ارتقای علمی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص این رشته امروز برپا شده ، روز 17 آبان ماه  به کار خود ادامه می دهد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر