۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۸۰
سازمان منع تسلیحات شیمیایی:
سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی روز شنبه اعلام کرد که تروریست ها طی درگیری ها در شمال حلب سوریه از گازهای شیمیایی خردل استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع آگاه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی
گفت که تروریست ها ماه آگوست (مرداد- شهریور) طی درگیری ها در شهرک مارع واقع در شمال حلب از گاز شیمیایی خردل استفاده کردند.

این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: کارشناسان این سازمان در تحقیقات خود به مدارک و اسنادی دست یافتند که نشان می دهد تروریست ها در 21 آگوست (30 مرداد) در درگیری های خود در شهرک مارع از گاز خردل استفاده کردند که یک نوزاد شیر خوار نیز در اثر آن جان خود را از دست داده است. 

در همین حال مسوولان نظامی و اطلاعاتی آمریکا نیز در آگوست گذشته تاکید کردند که تروریست های داعش طی حملات تروریستی خود به استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه از گازهای شیمیایی خردل استفاده کرده است.

سانا افزود: سوریه بارها خطر استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی گروه های تروریستی را گوشزد کرده است و به طور رسمی طی نامه هایی به سازمان ملل نگرانی جدی خود را از اقدام برخی از کشورها در حمایت از تروریسم و ارائه سلاح های شیمایی به آن ها ابراز داشته است.
بر اساس این گزارش که داعش پیشتر نیز از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای سوریه استفاده کرده است.

سوریه از سال 2011 میلادی تا کنون با جنگ گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی علیه این کشور روبه رو است که در نتیجه آن هزاران سوری کشته، زخمی یا آواره شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر