۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۲۳۴
صبح امروز، رزمايش پرتوي پدافند غير عامل با حضور سردار جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل کشور،محمد هاشمي،استاندار تهران و سردار رباني با رمز " ياحسين(ع) " اغاز شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،بر مبنای سناریوی تدوین شده در این رزمایش یک دستگاه حمل رادیو دارو از پردیس شهید شهریاری به مقصد بیمارستان بقیه الله(عج) در حال حرکت بود که در منطقه والفجر منطقه 6 تهران تصادف کرده و دچار آتش سوزی می شود ، به دنبال این سانحه تیم های عملیاتی جهت رفع آلودگی و نجات سرنشینان وارد عمل شدند

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در استانداری تهران (قرارگاه پدافند پرتوی استان تهران) با بیان اینکه رزمایش امروز چهارمین مانور پدافند پرتوی در سطح کشور است عنوان کرد: آلودگی هسته ای و احتمال نشت آن از جمله موضوعاتی است که در همه جای دنیا اتفاق می افتد، در این میان میزان آمادگی و کنترل حوادث حائز اهمیت بالایی است.

به گفته سردارجلالی، رادیوداروها در حوزه درمان استفاده می شوند و سخت‌گیری برای حمل و نگه داشت آنها بالاست، اما برنامه های مدیریت بحران به گونه ای طراحی می شود که اگر اتفاق و حادثه ای رخ داد بتوان سریعا آن را کنترل کرد.

وی گفت: این مانور باید به صورت دوره ای یک یا دومرتبه در سال برگزار تا آمادگی کامل ایجاد شود. این رزمایش کمک می کند تا اگر حادثه‌ای رخ داد همه دستگاهها وظایف خود را بدانند

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد

نكات ضعف مطرح شده در اين رزمايش به وجود بيمارستان هاي بيشتر در سطح استان و ديگر شهرها براي بيماران پرتوي و جلوگيري انتقال بيماري در بيمارستان هاي مورد استفاده عموم مردمي ، وجود اموزش هايي مخصوص حوادث پرتوي براي فعالان هلال احمر و اورژانس براي وضعيت هاي قرمز كه سردار جلالي در خصوص اين مسئله گفت : در بيمارستان هاي چمران و نوين تمام اقدامات پزشكي هسته اي صورت ميگيرد، بنابراين نيازمند امبولانس هاي مورد استفاده در شرايط بحران پرتوي نيز هستيم؛ اشاره كرد. 

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد


مهمترين هدف براي انجام اين رزمايشات ، آمادگي لازم براي جلوگيري از شيوع بيماري هاي پرتوي و تسريع در درمان افراد بيمار است . 

سردار جلالي براي بهبود بخشيدن به نقاط ضعف اين. رزمايش گفت : حمل و نقل در اين رزمايش مورد بروسي و اسيب شناسي قرار دهيم تا در زمان حقيقي بحران با سردرگمي رو به رو نشويم.

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد

در خصوص اورژانس با تاكيد بر تعيين مكان هاي مشخص گفت: همچون بيمارستان هاي چمران و نوين كه داراي متخصصين درمان هاي پرتوي است بايد اورژانس هاي مشخص با اموزش هاي تشخيص بيماري و حمل سريع بيماران به بيمارستان هاي مخصوص ايجاد گردد.  

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد


محمد هاشمي نيز در برگزاري بيشتر اينگونه رزمايش ها در زمان هاي مختلف گفت : آموزش و ارزيابي براي برگزاري بهتر رزمايش در سالهاي اتي بسيار مهم است و اين نقاط ضعف بايد به حداقل خود برسد و براي امادگي كامل افراد دخيل در اين حوزه موظف به اجراي اين رزمايش در فصول مختلف هستيم. 

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد

اين رزمايش با پايش منطقه ، محدود كردن تردد و جمع اوري پسماندهاي منتشر شده ادامه یافت. 

محمد هاشمي براي امداد رساني هوايي براي كلان شهري چون تهران گفت : به علت وجود ترافيك و جمعيت متراكم تهران، بايد امداد هاي هوايي را نيز مورد استفاده قرار دهيم تا بتوانيم به سرعت كارها را پيش ببريم.

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد  

سردار جلالي در انتهاي اين رزمايش گفت : چرخه ي انتقال، بررسي ها بسيار پيچيده است به همين دليل بايد علاوه بر اموزش هاي لازم ، به زيرساخت هاي درماني و بيمارستان ها ، اتش نشاني ها نيازمنديم . 

وی بیان اظهار کرد: مركز عمليات كلي پدافند غير عامل با ابزارهاي تكميلي، ازمايش هاي تشخيص هسته اي در بدن انسان ، پروتکل هاي هوايي و انساني و خودرويي آماده است و در صورت بروز بحران ها قادر به كمك رساني است.

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد

وي در ادامه گفت : در بخش درماني بايد وزارت بهداشت به كمك سازمان بيايد و با اموزش هاي مورد نياز ، در اين راه همكاري كند. 

سردار جلالي در پايان گفت : وزارت دفاع نيز با تهيه ي لباس هاي مورد نياز شرايط پرتوي با پدافند غيرعامل به همكاري پرداخته است .

محمد هاشمي با اعلام پايان رزمايش ، از تمام دست اندركاران و نيز سردار جلالي تشكر كرد و گفت : اميدوارم با همكاري صدا و سيما و برگزاري اينگونه رزمايش ها مردم را از تهديدات پرتوي اگاه كرد.

رزمايش پدافند غير عامل پرتوي در استانداري تهران برگزار شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر